Proiectul „Învățământul Superior din Moldova”

Date despre subproiect

Denumire subproiect: „Asigurarea calității și relevanței formării profesionale a viitorilor pedagogi prin programe de studii inovative și conexe la piața muncii”

Acronim: ACRVP

Acord de subfinanțare: Nr. MD-MOED-6542-ASF-U-02 din 24 octombrie 2022

Subproiectul Asigurarea calității și relevanței formării profesionale a viitorilor pedagogi prin programe de studii inovative și conexe la piața muncii, propus de UPSC în cadrul Proiectului „ÎNVĂȚĂMÂNTUL SUPERIOR DIN MOLDOVA” (PÎSM), Programul de Îmbunătățire a Învățământului Superior (PÎÎS) se înscrie în obiectivele Guvernului Republicii Moldova, Ministerului Educației și Cercetării, de intervenții menite să îmbunătățească condițiile din blocurile de studii existente şi utilajele, să asigure o mai bună aliniere a sistemului de învățământ superior la cerințele pieţei muncii, precum şi să creeze mecanisme care să sporească șansele de angajare ale absolvenților universității pe piața muncii națională și internațională.

Domeniul Științe ale Educației este unul dintre domeniile de prioritate națională a Republicii Moldova, stabilită în documentele strategice și de politici naționale. Prin intermediul propunerii de proiect, intenționăm să contribuim semnificativ la creșterea impactului pozitiv asupra formării inițiale a cadrelor didactice în sistemul de învățământ universitar prin intervenții strategice, ancorate în cadrul de priorități naționale și instituționale pe sectorul educațional.

Valoarea totală a subproiectului: 2.141.500 EURO

Activități de implementare: 15%

Activități de dotare: 80%

Obiectiv general

Reconceptualizarea programelor de studii pedagogice din perspectiva integralizării, abordării praxiologice și digitalizării procesului de formare profesională, în acord cu cerințele pieței muncii. 

Obiective specifice

Îmbunătățirea calității programelor de studii pedagogice în vederea adaptării lor la necesitățile pieței muncii vizează reconceptualizarea programelor de studii prin reevaluarea ofertei educaționale actuale, în vederea adaptării la cerințele pieței muncii; diversificarea ofertei educaționale și promovarea programelor de studii inovative; dezvoltarea programului inovativ/a modelului de mentorat de practică pedagogică (EduMentor) la nivel instituțional și consolidarea comunității de mentori școlari de practică pedagogică.

Digitalizarea procesului de formare profesională a studenților-pedagogi prin modernizarea sistemului de învățământ în domeniu, prin dotarea spațiilor de învățare cu tehnologii și resurse informaționale moderne; dezvoltarea competențelor digitale ale studenților pentru utilizarea tehnologiilor, resurselor digitale și crearea produselor  electronice; dezvoltarea programelor de master la distanță.

Facilitarea tranziției absolvenților din mediul academic universitar pe piața muncii stabilește crearea unui sistem instituțional de monitorizare (soft instituțional) a angajării absolvenților/ a inserției profesionale în domeniul de formare, a creșterii profesionale a acestora și a bazei de date cu absolvenți (Fundația Alumni UPSC) și angajatori (instituții de învățământ general).

Creșterea gradului de atractivitate a profesiei de pedagog în rândul potențialilor studenți, absolvenți din învățământul general se va realiza prin promovarea în mass-media a profesiei de pedagog, a imaginii pozitive și a succeselor obținute de profesorii din Universitate.

Consolidarea resurselor și a capacităților instituționale ale UPSC stabilește dezvoltarea competențelor profesionale ale personalului universitar prin organizarea sesiunilor de formare/ instruire (cadre didactice, manageri, cadre auxiliare) în conformitate cu nevoile de formare profesionale și individuale, necesitățile procesului de instruire actual.

Echipă

Manager de proiect

Lucia Sava

e-mail: sava.lucia@upsc.md, telefon: (+373) 69 028 288

Sarcini și împuterniciri principale:

  • Gestionarea, monitorizarea și coordonarea implementării activităților în cadrul subproiectului;
  • Facilitarea comunicării, a interacțiunilor între personalul implicat, administrația UPSC și MEC/ EMP, inclusiv la solicitările partenerilor;
  • Coordonarea angajării consultanților, elaborarea/ revizuirea TOR, monitorizarea livrabilelor acestora;
  • Elaborarea planificării anuale, a Planului de implementare a subproiectului în concordanță cu Planul de achiziții;
  • Întocmirea și depunerea rapoartelor de progres și a celor financiare;
  • Supravegherea îndeplinirii indicatorilor de subproiect, a executării contractului și protocoalelor de colaborare, punerii în aplicare a Cadrului de Management de Mediu și Social;
  • Informarea MEC/ EMP cu privire la toate aspectele legate de monitorizarea subproiectului.

Specialist în management financiar

e-mail: ojog.rodica@upsc.md, telefon: (+373) 68 865 467

Sarcini și împuterniciri principale:

  • Realizarea sistemului de contabilitate al subproiectului în conformitate cu cerințele în vigoare, raportare și audit ale Băncii Mondiale și ale Guvernului RM;
  • Menținerea conturilor subproiectului pentru fondurile de credit AID în conformitate cu cerințele contabile și de audit.
  • Elaborarea bugetelor trimestriale și anuale ale subproiectului.
  • Elaborarea situațiilor financiare periodice ale subproiectului în conformitate cu cerințele de raportare.
  • Întocmirea rapoartelor de monitorizare financiară, documentelor de plată și a celor pentru suplinirea Contului trezorerial.
  • Evidența financiară detaliată în conformitate cu regulile metodologice privind contabilitatea și raportarea financiară în sistemul bugetar.
  • Realizarea altor activități legate de subproiect și raportare, în modul stabilit de managerul de proiect.

Specialist în achiziții

e-mail: gutu.mihaela@upsc.md, telefon: (+373) 61 174 571

Sarcini și împuterniciri principale:

  • Oferirea consultanței managerului de proiect și personalului relevant cu privire la toate aspectele legate de achiziții și asistarea managerului de proiect în comunicarea cu MEC/ EMP.
  • Actualizarea Planului de achiziții pentru subproiect și prezentarea acestuia la MEC și Băncii Mondiale pentru revizuire și aprobare.
  • Realizarea de activități de achiziții aferente în conformitate cu normele de achiziții ale Băncii Mondiale prevăzute în Manualul Operațional.
  • Cooperarea cu personalul relevant în vederea finalizării specificațiilor tehnice pentru echipamente.
  • Elaborarea rapoartelor periodice de monitorizare a achizițiilor pentru MEC/ EMP și Banca Mondială.

Activități și documente

Reclamații

Persoanele interesate pot adresa oricare tip de adresări, întrebări, sugestii, solicitări, nemulțumiri sau reclamații privind implementarea Proiectului și subproiectelor utilizând următoarele date de contact:

  • E-mail: proiect.bm@upsc.md
  • Telefon, inclusiv Viber și WhatsApp (dacă există): (+373) 69028288; (+373) 68551588.
  • În persoană: Creangă, 1, bloc II, birou 14.
  • Verbal: în timpul întâlnirilor, consultărilor sau altor activități de informare și implicare. Nemulțumirile depuse verbal vor fi menționate în procesele-verbale ale ședințelor și înregistrate conform regulamentului proiectului.
  • Lucrătorii Proiectului sau persoanele care doresc să se adreseze anonim pot utiliza numărul de telefon: (+373) 68055297.

Formular de depunere a unei adresări

Răspunsul la orice adresare / feedback privind Proiectul se va oferi într-un termen nu mai mare de 15 zile lucrătoare. Persoanele vor fi informate adițional în cazul extinderii termenului de examinare și privind termenul orientativ de oferire a unui răspuns.

Totodată, orice persoană interesată de Proiect se poate adresa echipei de implementare a proiectului din cadrul Ministerului Educației și Cercetării. Pentru detalii accesați aici: https://mec.gov.md/ro/content/proiecte-0

Evenimente și noutăți privind proiectul

Achiziții în desfășurare

Video

Prezentarea succintă a proiectului câștigat de către UPSC, alocuțiunea Rectorului UPSC, dna Alexandra Barbăneagră

Ședința integrală de prezentare a proiectului „Învățământul superior din Moldova”

Galerie foto