Direcția pentru Managementul Academic și Asigurarea Calității (DMAAC) este o structură a Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chișinău, având misiunea de a contribui la eficientizarea procesului didactic prin implementarea politicilor şi strategiilor moderne în activitatea de management academic; a asigura calitatea procesului de formare profesională în cadrul Universității; a dezvolta cultura calității în mediul academic universitar; a monitoriza și a menține sistemul de management al calităţii, implementat la nivel instituțional, activând în baza Cartei Universitare şi a propriului Regulament.
Misiunea DMAAC este: asigurarea unui proces de instruire și oferirea serviciilor educaționale calitative , prin implementarea unui management academic performant, în baza standardelor de referință a calității, în corespundere cu exigențele impuse învățământului superior.
Obiectivele DMAAC:
- Eficientizarea procesului didactic în cadrul universității, prin implementarea politicilor şi strategiilor moderne în activitatea de management academic;
- Asigurarea calității procesului de formare profesională la ciclul I (studii superioare de licenţă) şi ciclul II (studii superioare de master).;
- Monitorizarea dinamicii contingentului de studenți în cadrul universității, prin evidență constructivă și pertinentă;
- Eficientizarea pregătirii inițiale a cadrelor didactice, prin organizarea calitativă a practicii pedagogice;
- Documentarea studenților/absolvenților universității, prin aplicarea unui management eficient;
- Extinderea ofertelor educaționale, prin organizarea și monitorizarea învățământului la distanță;
- Realizarea legăturilor intrauniversitare și externe favorabile, pentru decurgerea unui proces didactic calitativ, într-un mediu academic favorabil.
- Regulamentul de organizare și funcţionare a Direcţiei pentru Management Academic și Asigurarea Calităţii la Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău (DMAAC), aprobat în ședința Senatului P-V nr. 8 din 02.03.2023, aici.
Structură
Secţia Asigurarea Calităţii și Dezvoltare Curriculară este o subdiviziune direct subordonată şefului DMAAC, fiind responsabilă de coordonarea şi realizarea conformităţii Sistemului de Management al Calităţii (SMC) cu standardele de referinţă şi derularea activităţilor curente, legate de evaluarea şi asigurarea calităţii, la nivel de universitate.
Accesați Pagina Secției Asigurarea Calităţii și Dezvoltare Curriculară
Secția Management Academic este o subdiviziune direct subordonată şefului DMAAC și este responsabilă de organizarea şi monitorizarea procesului de studii în cadrul Universității;
Atribuții de bază:
- desfășurarea activităţilor în vederea realizării prevederilor actelor normative ale Parlamentului, Guvernului şi Ministerului Educaţiei și Cercetării al Republicii Moldova, a hotărârilor Senatului Universitar; Consiliului de Administrație; a ordinelor şi dispoziţiilor de bază axate pe procesul de studii, referitoare la învățământul superior;
- verificarea executării de către subdiviziunile universitare a prevederilor actelor normative ale organelor ierarhic superioare, a hotărârilor Senatului Universităţii; Consiliului de Administrație, referitoare la desfăşurarea şi perfecţionarea procesului instructiv-educativ, monitorizarea activităţilor didactice şi analiza eficacităţii procesului de studii;
- elaborarea actelor normative, materialelor instructive şi a regulamentelor privind organizarea şi desfăşurarea procesului de studii;
- planificarea, coordonarea şi monitorizarea procesului de studii la facultăţile universităţii;
- organizarea și monitorizarea activităţilor de elaborare a planurilor noi de învăţământ la ciclul I – studii superioare de licenţă (învățământ cu frecvenţă şi cu frecvenţă redusă) şi ciclul II – studii superioare de master şi prezentarea acestora pentru coordonare Ministerului Educaţiei și Cercetării al Republicii Moldova;
- expertiza planurilor de activitate ale catedrelor, planurilor individuale ale cadrelor didactice şi monitorizarea îndeplinirii acestora;
- asigurarea desfăşurării anuale a activităţilor ce ţin de calculul volumului sarcinii didactice;
- monitorizarea repartizării și îndeplinirii normelor didactice de către catedre şi cadrele didactice;
- coordonarea activității catedrelor în vederea organizării şi desfăşurării stagiilor de practică, ciclul I, licență și ciclul II, master;
- evidenţa contingentului de studenţi ai ciclului I – studii superioare de licenţă (învățământ cu frecvenţă şi cu frecvenţă redusă) şi ciclului II – studii superioare de master, a anului compensator; a studenților străini; studenților orfani și cu cerințe educaționale speciale;
- organizarea procedurii de eliberare a permisului de ședere pentru cetățenii străini;
- pregătirea actelor necesare pentru eliberarea duplicatelor diplomelor de studii superioare licenţă/ master şi bacalaureat;
- organizarea și monitorizarea procedurii de eliberare a certificatelor academice; programelor analitice, de echivalare a actelor cetățenilor străini transferați din alte instituții; de echivalare a diplomelor universității din Transnistria;
- coordonarea activității de perfectare a dosarelor studenților și selectarea candidaturilor care întrunesc condițiile pentru participarea la concursurile burselor de merit acordate de Guvern și de diverse instituții de stat și private.
Secția Învățământ la Distanță (ÎD) este o subdiviziune direct subordonată șefului DMAAC, fiind responsabilă de administrarea și coordonarea la nivel de universitate a programelor de studii, cu forma de instruire- Învățământ la Distanță, ciclul I (Licență), ciclul II (Master) în cooperare cu toate facultățile.
Atribuții de bază:
- inițierea, dezvoltarea şi managementul programelor de studii, Învățământ la Distanță la ciclul I (Licență), ciclul II (Master).
- coordonarea tuturor activităţilor de Învățământ la Distanță la nivel de universitate pentru asigurarea furnizării calitative acestor tip de programe;
- asigurarea instruirii cadrelor didactice în vederea desfășurării învățământului la distanță
- pregătirea cadrelor didactice în domeniul elaborării suporturilor de curs pentru învățământul la distanță şi altor servicii specifice de suport oferite formabililor;
- elaborarea și dezvoltarea de cursuri pentru Învățământul la Distanță şi asigurarea calității materialelor de instruire, cu sprijinul unor experți în domeniu;
- oferirea îndrumărilor metodologice pentru întocmirea materialelor didactice specifice Învățământului la Distanță;
- analiza şi avizarea materialelor didactice destinate programelor de studii de ÎD;
- coordonarea, monitorizarea şi verificarea activităţilor de instruire specifice ÎD la nivelul universității;
- asigurarea și menținerea calității programelor de studii și a suporturilor de curs pentru ÎD la nivelul universității;
- desfășurarea activităților promoționale pentru valorificarea programelor de studii cu forma de Învățământ la Distanță.
Acte normative
- Standarde și linii directoare pentru asigurarea calității în Spațiul European al Învățământului Superior (ESG), aprobat Conferința Ministeriale din Erevan, 14-15 Mai 2015
- Cu privire la participarea studenților în asigurarea calității, aprobat ME, Ordin nr. 738 din 05.08.2016
- Recomandări cu privire la participarea studenţilor în asigurarea calităţii formării profesionale în învăţământul superior, aprobat ME, Ordin nr. 738 din 05.08.2016
- Aprobarea Metodologiei de evaluare externă a calităţii în vederea autorizării de funcţionare provizorie şi acreditării programelor de studii şi a instituţiilor de învăţământ, Hotărârea nr. 616 din 18.05.2016
- Metodologia ANACEC, modificată 141-01, 22.02.2022
- Ghid de evaluare externă a instituţiilor de învăţământ superior, aprobat Consiliul de Conducere al ANACIP, PV nr. 9 din 23.06.2016
- Ghid de evaluare externă a programelor de studii de licenţă, învăţământ superior, aprobat Consiliul de Conducere al ANACIP, PV nr. 9 din 23.06.2016
- Ghid de evaluare externă a programelor de studii de masterat, învăţământ superior, aprobat Consiliul de Conducere al ANACIP, PV nr.9 din 23.06.2016
- Ghid de evaluare externă a programelor de studii de doctorat, învăţământ superior, aprobat Consiliul de Conducere al ANACIP, PV nr.9 din 23.06.2016
- Ghid de evaluare externă a programelor de formare profesională continuă, învăţământ superior, aprobat Consiliul de Conducere al ANACIP, PV nr.9 din 23.06.2016
- Regulament de asigurare a calităţii în cadrul Universităţii Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chişinău, aprobat şedinţa Senatului PV 7 din 30.03.2017;
- Regulament de activitate al Secţiei Asigurare a Calităţii şi Dezvoltare Curriculară a Universităţii Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chişinău, aprobat şedinţa Senatului PV 7 din 30.03.2017;
- Regulament de funcţionare a Consiliului de Asigurare a Calităţii în cadrul Universităţii Pedagogice de Stat ,,Ion Creangă” din mun. Chişinău, aprobat şedinţa Senatului PV 7 din 26.05.2016;
- Regulament de evaluare internă a programelor de studii în cadrul Universităţii Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chişinău, aprobat şedinţa Senatului PV 7 din 30.03.2017;
- Regulament privind prevenirea plagiatului în cadrul Universităţii Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chişinău, aprobat şedinţa Senatului PV 3 din 25.10.2018;
- Procedura operaţională de evaluare a calităţii serviciilor educaţionale de către beneficiari în cadrul Universităţii Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chişinău, aprobat şedinţa Senatului PV 4 din 29.11.2018;
- Procedura de realizare a recomandărilor şi deciziilor agenţilor de evaluare externă/internă a calităţii în cadrul Universităţii Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chişinău, aprobat şedinţa Senatului PV 4 din 29.11.2018;
- Procedura privind elaborarea, monitorizarea şi revizuirea periodică a programelor de studii, curricula disciplinară în cadrul Universităţii Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din mun. Chişinău, aprobat şedinţa Senatului PV 6 din 25.02.2016;
- Listele nominale ale Consiliului, Comisiilor şi Comitetelor de asigurare a calităţii pentru anul 2018-2019, aprobat şedinţa Senatului Ord. 230 din 26.09.2018;
- Listele nominale ale Consiliului, Comisiilor şi Comitetelor de asigurare a calităţii pentru anul 2018-2019, aprobat şedinţa Senatului Ord. nr. 228 din 27.09.2017.
Secţia Asigurarea Calităţii și Dezvoltare Curriculară
- Planul de activități al Secției de Asigurare a Calității și Dezvoltare Curriculară pentru anul de studii 2021-2022
- Planul de activități al Departamentului de Asigurare a Calității și Dezvoltare Curriculară pentru anul de studii 2019-2020
- Programul de formare al auditorilor interni privind evaluarea internă a calităţii programelor de studii superioare, ciclul III, Doctorat în cadrul Universităţii, anul de studii 2019-2020
- Programul de formare a managerilor, coordonatorilor de programe privind asigurarea şi dezvoltarea calităţii programelor ciclul II, Master, ciclul III, Doctorat în cadrul Universităţii, anul de studii 2019-2020
- Programul de formare a studenţilor implicaţi în sistemul de management al calităţii Universitar în anul de studii 2019-2020
- Planul de acțiuni privind înlăturarea neconformităților identificate în procesul de evaluare externă a programelor de studii din cadrul UPS „Ion Creangă” din Chișinău, 2018-2019
- Planul de activități al Departamentului de Asigurare a Calității și Dezvoltare Curriculară pentru anul de studii 2018-2019
- Raportul Departamentului de Asigurare a Calității și Dezvoltare Curriculară pentru anul de studii 2018-2019
- Planul de activități al Departamentului de Asigurare a Calității și Dezvoltare Curriculară pentru anul de studii 2017-2018
- Raportul Departamentului de Asigurare a Calității și Dezvoltare Curriculară pentru anul de studii 2017-2018
Date de contact
telefon: (+373) 22 35 83 02
e-mail: dmaac@upsc.md
Componență:
Funcție: șef Direcție Management Academic și Asigurarea Calității
doctor, conferențiar universitar
e-mail: ginju.stela@upsc.md
telefon: (+373) 22 35 83 02
Funcție: șef Secție Management Academic
e-mail: artenii.elena@upsc.md
telefon: (+373) 22 35 83 02
Funcție: specialist principal
e-mail: zdragus.vera@upsc.md
telefon: (+373) 22 35 83 02
Funcție: specialist superior,
doctor, conferențiar universitar
e-mail: ursu.lucia@upsc.md
telefon: (+373) 22 35 83 02
Funcție: specialist superior
e-mail: trifan.veronica@upsc.md
telefon: (+373) 22 35 83 02
Funcție: șef Secție Asigurarea Calității și Dezvoltare Curriculară
doctor, conferențiar universitar
e-mail: cepraga.lucia@upsc.md
telefon: (+373) 22 35 83 02
Funcție: specialist superior
doctor, conferențiar universitar
e-mail: cojocari.snejana@upsc.md
telefon: (+373) 22 35 83 02
Chestionare
Nr. o/d | Titlul chestionarului | Link-ul formularului |
1. | Chestionar de evaluarea a nivelului de adaptare la mediul academic universitar a studenților din anul I, ciclul licență | |
2. | Chestionar de evaluare a nivelului de satisfacție al studenților privind serviciile universitare | |
3. | Chestionar de evaluare a activității metodistului în cadrul stagiului de practică pedagogică | |
4. | Chestionar de evaluare a practicii de inițiere în profesie | |
5. | Chestionar de monitorizare a organizării și desfășurării practicii de profesionalizare/creație a studenților | |
6. | Chestionar de evaluare a activității didactice la curs | |
7. | Chestionar de evaluare a programului de studiu la ciclul I, licență, absolvenți | |
8. | Chestionar de evaluare a calității procesului didactic realizat online | |
9. | Chestionar de evaluare a organizării și desfășurării examenului la curs | |
10. | Chestionar de monitorizare a organizării și desfășurării practicii de cercetare la ciclul I, licență |
- Chestionar de monitorizare a organizării și desfășurării practicii de profesionalizare/creație ale masteranzilor;
- Chestionar de evaluare a activității didactice la cursul predat;
- Chestionar de monitorizare a organizării și desfășurării practicii de cercetare la ciclul II, master;
- Chestionar de evaluare a eficacității programului studii la ciclul II, master de către angajatori;
- Chestionar de monitorizare a evaluărilor și lucrului individual la curs ale masteranzilor;
- Chestionar pentru evaluarea programului de studiu la ciclul II master ( absolvenți);
- Fișa de evaluare a orei publice;
- Chestionar de evaluare a activității didactice de la ora de curs.
- Anchetă cu referire la informarea despre facultatea Formare Profesională Continuă;
- Chestionar de evaluare a activității didactice la cursul predat;
- Chestionar de evaluare a eficacității programelor de formare profesională continuă de către angajatori;
- Chestionar de identificare a nevoilor de formare profesională continuă a formabililor;
- Chestionar de evaluare a programului de formare profesională continuă de către cursanți;
- Chestionar de identificare a satisfacției formabililor privind calitatea managementului informației;
- Chestionar pentru identificarea nevoilor de formare continuă a cursanților;
- Chestionar fişa de evaluare a orei publice.
Evaluare
- Planul de acțiuni privind înlăturarea neconformităților identificate în procesul de evaluare externă a programelor de studii 2018-2020
- Realizarea în UPSC a Recomandărilor MECC bazate pe rezultatele acreditării 2017
- Recomandări-cadru privind îmbunătățirea programelor de studii bazate pe rezultatele evaluărilor externe a calității în vederea acreditării acestora, 15.12.2017
- Dispoziție cu privire la desemnarea Comisiilor pentru elaborarea rapoartelor de autoevaluare a programelor de studii la ciclul I, licență, ciclul II, master, 05.02.2018
- Dispoziție cu privire la organizarea evaluării interne a programelor de studii la ciclul I, licență, 03.10.2018
- Extras din procesul-verbal nr.2 al ședinței Senatului Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din 27.09.2018
- Lista programelor de studii superioare, ciclul I, licență, pe domeniile de formare profesională Științe ale educației, Arte, Filologie propuse pentru evaluarea internă în anul universitar 2018-2019
- Lista programelor de studii superioare, ciclul II, master, pe domeniile de formare profesională Științe ale Educației, Arte, Științe umaniste, Filologie, Științe sociale și comportamentale, propuse pentru evaluarea internă în anul universitar 2018-2019
- Ordin cu privire la lista nominală a Consiliului, Comisiilor, Comitetelor de Asigurare a Calității, UPS „Ion Creangă” în anul de studii 2020-2021
- Programul activităților privind evaluarea internă a programului de formare profesională, ciclul II, master, anul de studii 2018-2019