Facultatea de Științe ale Educației,
Catedra de Științe ale Educației și Management
organizează
Seminarul metodologic
„Provocări actuale în managementul instituțiilor educaționale”
vineri, 19 ianuarie 2024, ora 15:00, în format mixt.
- UPS „Ion Creangă” din Chișinău, str. Gh. Iablocichin, 5, bloc 7, sala 402
- Linkul: https://meet.google.com/uez-ydok-yvd
Seminarul metodologic va fi consacrat problemelor actuale, realizărilor și perspectivelor de dezvoltare îndomeniul managementului și comunicării în instituțiile educaționale.
La eveniment, sunt invitați manageri de instituții educaționale, cadre didactice și științifico-didactice, cercetători științifici, doctoranzi, masteranzi.
În cadrul Seminarului metodologic, vor fi abordate următoarele subiecte:
Aurelia BALAN, director, grad managerial superior, învățătoare la clasele primare, grad didactic superior, IP Liceul Teoretic „Lucian Blaga”, or. Bălți | Bariere în realizarea transferului de inovații pedagogice: rezultatele sondajului de opinie a cadrelor didactice |
Elena Bîrsan, dr., conf. univ., UPS „Ion Creangă” din Chișinău | Necesitatea dezvoltării comunicării asertive la cadrele didactice în eficientizarea activității manageriale |
Viorel Bocancea, dr., conf. univ., UPS „Ion Creangă” din Chișinău | Obiectivul central al managementului evaluării pedagogice |
Natalia CAZACU, învățătoare la clasele primare, grad didactic unu, IP Liceul Teoretic „Vasile Alecsandri”, or. Bălți | Activități ludice pentru disciplinarea pozitivă a elevilor din clasele primare: experiențe de succes |
Natalia Ciubotaru, Ina Dorif, IP Gimnaziul Holoșnița, s. Holoșnița, r. Soroca | Sindromul lucrătorului epuizat (burnout) – boală profesională în mediul educațional |
Ana Chistol, profesoară de limba engleză, IP Liceul Teoretic „Dante Alighieri”, mun. Chișinău | Managementul comunicării la realizarea conexiunilor pluri-interdisciplinare ale limbei engleze cu alte disciplini |
Aurelia Cucereavîi, Centru social de zi „Casa în care mă simt copil”, s. Taraclia, r. Căușeni | Impactul stilurilor manageriale asupra comunicării eficiente în instituțiile educaționale |
Emilia-Gabriela Georgescu, profesor școlar,Buzău, România | Managementul dezvoltării autocunoașterii din perspectiva proiectării carierei profesionale |
Tatiana Ifrim, profesoară de limba și literatura română, IP Liceul Teoretic „Nicolai Gogol” din Chișinău | Managementul proiectului educațional la lecțiile de limbă română ca metodă de evaluare alternativă |
Veronica IZMAN, director, IET Gradiniță „Poienița”, s. Malcoci, r. Ialoveni | Valorificarea potențialului cadrelor didactice în asigurarea eficienței profesionale |
Natalia Lungu, metodist, IET Grădiniță „Poienița” din s. Malcoci, r. Ialoveni | Implementarea planului cadru în instituțiile de educație timpurie |
Elena Mihaila, director, IET Grădinița de copii din s. Dișcova, r. Orhei | Strategii de prevenire a sindromului burnout la cadrele didactice din instituțiile de educație timpurie |
Angela MURZAC,director, grad managerial superior, profesoare de limba și literatura română, grad didactic superior, Liceul Teoretic „Dmitrie Cantemir”, or. Bălți, doctorandă | Expresiile frazeologice somatice la ora de limba română |
Alina Nan, inspector școlar, Buzău, România | Strategii de dezvoltare a comportamentului organizațional al cadrelor didactice |
Dorin Roșca, profesor de limba și literatura română, IP Liceul Teoretic „Miron Costin” or. Florești | Violența școlară – modele posibile remediale |
Elena RUSU, dr., conf. univ., UPS „Ion Creangă” din Chișinău | Corelația comunicării manageriale și a informării manageriale în asigurarea reușitei organizaționale în instituţiile educaționale |
Lilia Țurcan-Balțat, dr., conf. univ., UPS „Ion Creangă” din Chișinău | Toleranța pedagogică valoare insuficient dezvoltată în societatea mereu în schimbare |
- Participarea va fi certificată prin completarea unui formular de înregistrare, care va fi distribuit pe parcursul seminarului.