Masa rotundă „Monitorizarea implementării curricula pentru educație timpurie și învățământul primar: configurări teoretico- metodologice și practice”

În data de 7 noiembrie 2024, la Facultatea de Științe ale Educației, în cadrul  subprogramului  de cercetare „Monitorizarea implementării curricula pentru educația timpurie și învățământul primar”,cod 040104, s-a desfășurat Masa rotundă cu genericul „Monitorizarea implementării curricula pentru educație timpurie și învățământul primar: configurări teoretico- metodologice și practice”

Evenimentul s-a desfășurat în format mixt și a întrunit circa 150 de participanți, dintre care: manageri ai instituțiilor de învățământ, metodiști și masteranzi, cadre didactice, științifico-didactice și de cercetare din Republica Moldova.

În cadrul mesei rotunde a fost realizată analiza și discutarea instrumentarului demăsurare a eficienței procesului de implementare curricula pentru educația timpurie și învățământul primar în vederea propunerii de recomandări privind îmbunătățirea calității educației din aspecte normativ-reglatoare și operaționale.

De asemenea, au fost prezentate reperele teoretico-metodologice privind monitorizarea implementării curricula pentru educația timpurie și învățământul primar; experiențe privind monitorizarea, implementarea curriculumului la nivelul ciclului 0 și 1; au fost analizate și discutate eșantioanele și instrumentarul de monitorizare și implementare curricula pentru educația timpurie și învățământul primar.

Ca rezultat al dezbaterilor constructive, s-a ajuns la următoarele concluzii:  

  1. Aprobarea instrumentelor de monitorizare a implementării curricula pentru educația timpurie și învățământul primar, a procedurii de aplicare a acestora.
  2. Formarea eșantioanelor reprezentative de investigare conform criteriilor stabilite.
  3. Formarea actanților implicați în procesul de monitorizare a implementării curricula pentru educația timpurie și învățământul primar;
  4. Administrarea instrumentelor de monitorizare a implementării curricula pentru educația timpurie și învățământul primar, cu valorificarea TIC;
  5. Prelucrarea datelor aplicării instrumentelor de monitorizare a implementării curricula pentru educația timpurie și învățământul primar, cu valorificarea TIC;
  6. Formularea concluziilor privind rezultatele monitorizării implementării curricula pentru educația timpurie și învățământul primar;
  7. Ajustarea demersului de realizare a etapei dezvoltative a subprogramului.
  8. Intensificarea cooperării cu MEC al RM, cu universitățile și colegiile pedagogice în vederea eficientizării procesului de monitorizare a implementării curricula pentru educația timpurie și învățământul primar.

Loading