Seminarul metodologic „Provocări actuale în managementul instituțiilor educaționale”

„Provocări actuale în managementul instituțiilor educaționale” a fost genericul seminarului metodologic consacrat problemelor actuale, realizărilor și perspectivelor de dezvoltare în domeniul managementului și comunicării în instituțiile educaționale.

Evenimentul, organizat de Catedra de Științe ale Educației și Management de la Facultatea de Științe ale Educației, a fost desfășurat, în format mixt, în data de 19 ianuarie 2024 și a întrunit peste 200 de invitați manageri de instituții educaționale, cadre didactice și științifico-didactice, cercetători științifici, doctoranzi, masteranzi.

În cadrul seminarului, au fost abordate următoarele subiecte: „Bariere în realizarea transferului de inovații pedagogice: rezultatele sondajului de opinie a cadrelor didactice”, „Sindromul lucrătorului epuizat (burnout) – boală profesională în mediul educațional”, „Managementul comunicării la realizarea conexiunilor pluri-interdisciplinare ale limbei engleze cu alte disciplini”, etc.

De asemenea, în alocuțiunile prezentate, au fost accentuate elemente indispensabile în managementul instituțiilor educaționale la etapa actuală, când sistemul educațional, dar și întreaga societate trece prin mai multe provocări. Astfel, a fost pusă în discuție necesitatea valorificării potențialului cadrelor didactice pentru asigurarea eficienței profesionale, implementarea planului cadru în instituțiile de educație timpurie și strategii de prevenire a sindromului burnout la cadrele didactice din instituțiile de educație timpurie și impactul stilurilor manageriale asupra comunicării eficiente în instituțiile educaționale.

Participanții au apreciat informațiile expuse ca fiind foarte valoroase și necesare pentru menținea unui management constructiv și a unui climat favorabil în instituțiile educaționale.

Loading