Cerere de exprimare a interesului
Republica Moldova
Denumirea subproiectului „Asigurarea calității și relevanței formării profesionale a viitorilor pedagogi prin programe de studii inovative și conexe la piața muncii” (ACRVP)
Nr. Acord de subfinanțare: MD-MOED-6542-ASF-U-02 din 24 octombrie 2022
Nr. Referință: MD-PEDAGOGUNI-353981-CS-INDV
Titlul sarcinii: Elaborarea instrumentelor specifice procesului de instruire la distanță pentru 10 programe de master
Proiectul Învățământului Superior din Moldova (PÎSM) este un proiect finanțat de Banca Mondială, care urmează să fie implementat în perioada mai 2020 – decembrie 2025.
În cadrul realizării Proiectului Învățământului Superior din Moldova, finanțat de către Banca Mondială, UNIVERSITATEA PEDAGOGICĂ DE STAT „ION CREANGĂ” DIN CHIȘINĂU a obținut finanțare pentru subproiectul „Asigurarea calității și relevanței formării profesionale a viitorilor pedagogi prin programe de studii inovative și conexe la piața muncii”, a semnat contractul de finanțare cu Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova și intenționează să aplice o parte din surse pentru servicii de consultanță.
Subproiectul se înscrie în obiectivele Guvernului Republicii Moldova, Ministerului Educației și Cercetării al Republicii Moldova, de intervenții menite să asigure o mai bună aliniere a sistemului de învățământ superior la cerințele pieței muncii, precum și să creeze mecanisme funcționale, care să sporească șansele de angajare ale absolvenților universității pe piața muncii națională și internațională.
Domeniul Științe ale Educației este unul dintre domeniile de prioritate națională a Republicii Moldova, stabilită în documentele strategice și de politici naționale. Subproiectul va contribui la creșterea impactului pozitiv asupra formării inițiale a cadrelor didactice în sistemul de învățământ universitar prin intervențiistrategice, ancorate în cadrul de priorități naționale și instituționale pe sectorul educațional.
Obiectivul general al subproiectului constă în reconceptualizarea programelor de studii pedagogice din perspectiva integralizării, abordării praxiologice și digitalizării procesului de formare profesională, în acord cu cerințele pieței muncii.
Subproiectul propus este orientat spre atingerea a următoarelor obiective specifice după cum urmează:
- Îmbunătățirea calității programelor de studii pedagogice în vederea adaptării lor la necesitățile pieței muncii.
- Digitalizarea procesului de formare profesională a studenților-pedagogi.
- Facilitarea tranziției absolvenților din mediul academic universitar pe piața muncii.
- Creșterea gradului de atractivitate a profesiei de pedagog în rândul potențialilor studenți, absolvenți din învățământul general.
- Consolidarea resurselor și a capacităților instituționale ale UPSC.
Serviciile de consultanță includ elaborarea instrumentelor specifice pentru organizarea procesului de instruire la distanță pentru 10 programe de studii superioare de master din domeniul Științe ale Educației.
Termenii de referință (TOR) sunt anexați la prezenta cerere de exprimare a interesului sau pot fi găsiți pe următorul site web: www.upsc.md
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău invită consultanții eligibili (“Consultanți”) să își exprime interesul pentru elaborarea instrumentelor specifice procesului de instruire la distanță pentru 10 programe de studii superioare de master din domeniul Științe ale Educației.
Consultanții interesați vor expedia informații/documente care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru a presta Servicii de:
a. Elaborare a instrumentelor specifice procesului de instruire la distanță pentru 10 programe de studii superioare de master. Timpul alocat pentru sarcină – 3 luni.
b. Consultanță în conversia planurilor de învățământ de la forma de învățământ cu frecvență la forma de învățământ la distanță pentru 10 programe de studii de master. Timpul alocat pentru sarcină – 2 luni.
c. Organizarea unei sesiuni de instruire a cadrelor didactice universitare privind implementarea învățământului la distanță (20 de persoane, 8 ore contact direct). Nr. total de ore lucrate – 10 (inclusiv, 2 ore timp de pregătire).
Perioada totală estimativă de realizare a sarcinii – 6 luni, începutul activității – noiembrie 2023.
Consultantul care urmează să fie selectat trebuie să dețină următoarele calificări:
- Studii superioare în domeniul Științe ale educației, Tehnologii ale informației și comunicațiilor sau în alte domenii conexe.
- Titlul științifico-didactic (doctor/ doctor habilitat și conferențiar universitar/ profesor universitar).
- Experiență profesională de minim 10 ani în domeniul învățământului superior și de minim 5 ani în managementul universitar.
- Experiență în elaborarea de documente și instrumente curriculare în vederea asigurării calității formării profesionale în învățământul superior (standarde, proceduri, metodologii, regulamente, programe, curricula, ghiduri, chestionare etc.).
- Experiență în elaborarea suporturilor curriculare, inclusiv la forma de învățământ la distanță (programe de studii, planuri de învățământ, programe de formare continuă, curricula disciplinelor, fișe ale disciplinelor etc.).
- Minim 5 ani de experiență în utilizarea și aplicarea tehnologiilor informaționale în predare-învățare-evaluare, relevantă pentru învățământul la distanță.
- Experiență în cadrul proiectelor instituționale, naționale/ internaționale din domeniul educației și al asigurării calității în învățământul superior.
Abilități:
- Capacitate de lucru în echipă.
- Capacitate de analiză și sinteză.
- Capacitate de planificare și organizare a activităților.
- Responsabilitate și management al timpului.
- Capacitate de comunicare excelentă în limba română (atât scrisă, cât și vorbită).
- Capacitate de comunicare în limba engleză (scrisă și vorbită).
Se atrage atenția consultanților interesați asupra secțiunii III, punctele 3.14, 3.16 și 3.17 din “Regulamentul privind achizițiile pentru debitorii IPF” iulie 2016, revizuite în noiembrie 2017 și august 2018 (“Regulamentul privind achizițiile publice”), care stabilește politica Băncii Mondiale privind conflictul de interese.
Consultantul va fi selectat în conformitate cu metoda “Selecția competitivă deschisă a consultanților individuali” prevăzută în Regulamentul privind achizițiile.
Informații suplimentare pot fi obținute la adresa de mai jos în timpul orelor de lucru 08:00-17:00, achizitii.bm@upsc.md, str. Ion Creangă 1, MD-2069, orașul Chișinău, Republica Moldova.
Cererile ar trebui să includă: Scrisoarea de exprimare a interesului; Curriculum vitae în format Europass, semnat și datat pe fiecare pagină, (CV-ul trebuie să conțină obligatoriu informații despre corespunderea candidatului cu cerințele stabilite, cât și date de contact valide – adresa de e-mail și număr de telefon); două Scrisori de referință.
La solicitare, candidatul va prezenta documente doveditoare ale studiilor și experienței/ expertizei declarate în CV (copii ale diplomelor de studii, certificate, alte documente de confirmare).
Propunerile trebuie să fie expediate la adresa de mai jos (personal, sau prin poștă, sau prin fax, sau prin e-mail) până la data de 30 octombrie 2023, ora 15.00, (ora locală a Moldovei), indicând titlul sarcinii pentru care se aplică.
Adresa:
MD-2069, orașul Chișinău, Republica Moldova
Str. Ion Creangă 1, Blocul nr.2, biroul nr.30
Manager în achiziții Guțu Mihaela
Tel. +373 (22) 24-07-91
Email: achizitii.bm@upsc.md
SEMNĂTURA MANAGERULUI DE PROIECT
NUME PRENUME: LUCIA SAVA
- Cerere de exprimare a interesului, document integral, format PDF, aici.
- Termenii de referință, document integral, format PDF, aici.