Simpozionul științific transfrontalier „Învățarea școlară în contextul provocărilor societale”

INSTITUTUL DE CERCETARE, INOVARE ȘI TRANSFER TEHNOLOGIC

al UNIVERSITATĂȚII PEDAGOGICE DE STAT I. CREANGĂ din CHIȘINĂU

Vă invită să participați în data de 23 iunie 2023

la  SIMPOZIONUL ȘTIINȚIFIC TRANSFRONTALIER

„ÎNVĂȚAREA ȘCOLARĂ ÎN CONTEXTUL PROVOCĂRILOR SOCIETALE”

organizat în cadrul proiectului: Reconfigurarea procesului de învățare din învățământul general în contextul provocărilor societale, cifrul 20.80009.0807.27A

Scopul Simpozionului vizează valorificarea și diseminarea rezultatelor cercetării științifice din cadrul proiectului Reconfigurarea procesului de învățare din învățământul general în contextul provocărilor societale.

Educația și societatea trebuie să țintească spre un obiectiv comun – cel al învățării. Învățarea școlară este un subiect de actualitate supus discuțiilor, reflecțiilor, dar și diverselor provocări care au un impact pe termen imediat or de durată. Trecerea progresivă de la educația prin și pentru învățare este un deziderat al școli contemporane.

În acest context, Simpozionul își propune să dezbată  configurațiile actuale și perspectivele procesului de învățare școlară, să determine soluții actuale de reconfigurare a procesului de învățare, dar și să propună direcții inovatoare pentru procesul de învățare, astfel încât învățarea să devină o prioritate educațională a școlii.

  • Programul evenimentului, aici.

Textele pot fi elaborate în limbile româna, franceză, engleză, rusă.

Termenul de prezentare a articolelor:  15 iunie 2023.

Înregistrarea:
Pentru a participa la Simpozion și a prezenta articole,  vă rugăm să accesați:  https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdJDIgaSWMvdmMkbTr_2YHMynNQnnAUvwW9_twpy9UfabyF0w/viewform

Articolele acceptate vor fi editate în volum indexat şi inclus în diverse baze de date.

Participarea este gratuită.

Axe tematice ale Simpozionului național cu participare internațională „Învățarea școlară în contextul provocărilor societale”:

I. Provocările societale și impactul lor asupra învățării școlare

  • contextul global al învățării și tendințe de reconfigurare a învățării școlare;
  • reconfigurări ale procesului de învățare în R. Moldova la etapa actuală;
  • competențele-cheie și problema integrării conținuturilor învățării;
  • învățarea inter- și transdisciplinară;
  •  învățarea nonformală pentru formarea de competențe-cheie.

II. Aspecte psihologice ale procesului de învățare

  • motivația pentru învățare;
  •  mediul educațional școlar și condițiile învățării eficiente;
  •  rolul afectivităţii în învățare.

III. Inovaţii metodologice în reconfigurarea învățării școlare

  • modele și strategii de reconfigurare a învățării în cadrul ariilor curriculare;
  • metode și tehnici de învățare eficientă;
  • dezvoltarea curriculară din perspectiva reconfigurării  procesului de învățare;
  • învățarea continuă –  principiu al formării profesionale și personale a cadrelor didactice;
  • învățarea transformatoare în formarea profesională a cadrelor didactice.

Reguli de tehnoredactare:

Titlu articol: A se indica: titlul lucrării în original și engleză (cu majuscule, bold, centrat), prenumele şi numele autorului/ autorilor, titlul ştiinţific şi afilierea  (bold), ORCID-ul autorului.

Structura recomandată a articolului: întroducere, conținutul de bază, rezultate experimentale (dacă sunt), concluzii.

Abstract: Lucrarea va avea (obligatoriu) un rezumat în limba engleză/franceză de maximum 700 de semne (11 pt, TNR, italic).

Cuvintele cheie: 4 –7 cuvinte cheie.

Text: Textul va ocupa un volum minim de 5, maxim 8 pagini, format A4, corp de litere 12 pt, spaţiere – 1,5, cu alineatul de 1,0 cm, font Times New Roman. Se păstrează câmp a câte 2 cm.

Referințe bibliografice: TNR 11, spațiere 1,0.  Citările inserate în text vor corespunde referinţelor respective din lista bibliografică, anexată în ordine alfabetică la sfârşitul articolului. Referințele bibliografice trebuie să fie relevante și actualizate.

VĂ INVITĂM SĂ ONORAŢI CU PARTICIPAREA DUMNEAVOASTRĂ
ACEASTĂ MANIFESTAȚIE ŞTIINŢIFICĂ!

Sunt invitaţi să participe cadrele ştiinţifice și didactice din învăţământul superior și general, doctoranzii, masteranzii şi toţi cei interesaţi de tematica Simpozionului.

Loading