Formarea axiologică pentru cariera didactică

Viitorii profesori de limba și literatura română, actualii studenți ai Facultății de Filologie și Istorie a UPSC, au beneficiat de consultanța profesională a cadrelor didactice de specialitate ale Liceului Teoretic „Iulia Hasdeu” din municipiul Chișinău, în cadrul Campaniei Naționale „Fii pedagog pentru totdeauna!”.

Evenimentul formativ s-a constituit din ore publice interactive, interviuri și chestionări, studii de caz asupra calității implementării Curriculumului de limba și literatura română, ediția dezvoltată 2019, formativ și atractiv în metodologia de predare, expectanțele și adaptările interculturale ale profesorilor de română în postmodernitate, specificitatea proiectării diferențiate a procesului educațional la disciplină, cum să fii profesor de română cu lecturile la zi și c-un limbaj pedagogic acțional etc.

Experiența acestei campanii este una inedită, a ținut să precizeze directoarea instituției Slavenschi Emilia, excelentă profesoară de limba și literatura română, masterandă UPSC, de rând cu alți profesori ai instituției la Programul de formare „Inter/- transdisciplinaritate și strategii didactice”. O dată pentru motivarea studenților să facă opțiunea valorică în favoarea școlii și apoi pentru împărtășirea experienței avansate, pe care profesorii liceului o au în raport cu epistemologia personală în realizarea educației lingvistice și literar-artistice la treapta gimnazială și liceală.

Competența profesorilor în context școlar a fost ideal ilustrată prin discursuri pedagogice și filologice, gândite și realizate de-o manieră personalizată, de către cadrele didactice Costin Tatiana, Jăpălău Rodica, Portărescul Liliana, Ala Radu, Aliona Ciobanu, consiliate cu măiestrie didactică de către Slavenschi Emilia(director), Plamadeală Larisa(director adjunct), Prutean Nadejda(bibliotecară).

Activitatea extracurriculară „Iulia Hasdeu, ultimul vlăstar al dinastiei Hasdeu” a abilitat studenții în arta de a deveni dascăli buni prin dramatizarea textului literar-artistic și realizarea inter/- transdisciplinarității lingvo-literare.

Exemplificările din propriul parcurs didactic, integrate activității „Rezumatul pedagogic al zilei” și realizate de către distinsele profesoare, au ilustrat studenților importanța valorilor morale în profesia didactică și-au validat empiric ideea că profesorul de română în școala generală este autoritatea epistemică și creativă a celei mai de coroană disciplină școlară, intrinsec legată de dezvoltarea valorilor național-europene, conectată axiologic la esența valorică a noilor educații.

Abilităm studenții pentru cariera didactică și convingem absolvenții de liceu să ne urmeze pe făgașul paideic. Ajungem și în școala ta. Campania noastră continuă!

Loading