„Dezvoltarea holistică a preșcolarilor prin creații literare” a fost genericul seminarului științifico-practic desfășurat, astăzi, în data de 22 octombrie 2022, de către Facultatea de Științe ale Educației, UPSC, prin intermediul Catedrei Pedagogie Preșcolară, Educație Fizică și Dans, care a reunit un număr impresionat de participanți.
Seminarul a fost dedicat abordării problemelor actuale, realizărilor și perspectivelor de dezvoltare în domeniul educației preșcolare, punând un accent deosebit pe schimbul de experiență profesională privind aplicarea metodelor creative de stimulare a dezvoltării copiilor.
Auditoriul a fost format din manageri de instituții educaționale, cadre didactice și științifico-didactice, cercetători, doctoranzi și masteranzi, care au răspuns invitației de a participa la acest forum de specialitate.
În deschiderea evenimentului, dna Nina GARȘTEA, dr., conf. univ., decan, Facultatea de Științe ale Educației și dna Lidia COJOCARI, dr., șconf. univ., șef, Catedra de Pedagogie Preșcolară, Educație Fizică și Dans, au salutat participanții, apreciindu-le interesul și deschiderea pentru colaborare.
Momentul central al părții teoretice l-a constituit discursul științific susținut de dr. conf. univ. Natalia CARABET, cu tema „Dezvoltarea holistică a preșcolarilor”. Prezentarea a oferit o bază solidă pentru înțelegerea conceptului de dezvoltare holistică și a relevanței acestuia în formarea timpurie.
Sesiunea a continuat cu partea practică, intitulată „Dezvoltarea holistică a preșcolarilor prin creații literare”. Participanții au fost implicați activ în lucrul pe echipe, având sarcina de a realiza un algoritm propus, menit să aplice principiile teoretice în contexte educaționale concrete.
Lucrul în echipe a culminat cu prezentarea produsului, unde participanții au împărtășit soluțiile și abordările inovatoare dezvoltate pe parcursul sesiunii practice. Această secțiune a facilitat un dialog constructiv și o diseminare eficientă a bunelor practici.
Evenimentul s-a încheiat cu bilanțul seminarului, moment în care s-au tras concluziile principale și s-a reiterat importanța utilizării creațiilor literare ca instrument esențial în dezvoltarea integrală a copiilor de vârstă preșcolară.
Organizatorii își exprimă satisfacția față de nivelul înalt al discuțiilor și implicarea activă a participanților, subliniind faptul că seminarul a reușit să atingă obiectivul de a consolida puntea dintre cercetarea științifică și practica educațională preșcolară.










