Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău, Ministerul Educației și Cercetării, și compania Bloomcoding au semnat astăzi Memorandumul de Înțelegere care marchează lansarea în premieră a pilotării platformei educaționale „Haptilica” în Rețeaua Școlilor Model și în alte instituții gimnaziale din Republica Moldova. Platforma oferă elevilor posibilitatea de a interacționa fizic cu conținutul digital educațional, facilitând înțelegerea aprofundată a disciplinelor precum matematica, fizica, chimia, biologia, geografia și istoria.
Evenimentul de lansare a subliniat rolul central al UPSC, instituție care va coordona etapa de pilotare și cercetare aplicativă a platformei începând cu luna septembrie, în 100 de școli din țară. Testarea se va desfășura în paralel cu activități de analiză științifică, axate pe impactul tehnologiei asupra învățării, motivației elevilor, reducerii abandonului școlar și consolidării relației dintre cadrele didactice și elevi.
În mesajul său, rectorul Alexandra Barbăneagră a accentuat importanța acestui parteneriat în contextul digitalizării educației. Dnei a evidențiat faptul că pilotarea „Haptilica” va permite nu doar testarea unei soluții tehnologice autohtone, ci și valorificarea sa într-un cadru de cercetare educațională care îmbină dimensiunea practică cu analiza științifică. Accentul va fi pus pe dezvoltarea competențelor de învățare, creșterea interesului față de științe, dar și pe sprijinirea profesorilor în adaptarea la noile realități tehnologice.
Ministrul Educației și Cercetării, Dan Perciun, a salutat lansarea proiectului, apreciind inițiativa ca pe o oportunitate majoră pentru modernizarea procesului educațional. Oficialul a subliniat potențialul tehnologiilor dezvoltate local de a transforma predarea disciplinelor sporind interesul elevilor și diversificând metodele didactice. Totodată, a fost exprimată încrederea că această inovație va depăși granițele naționale și va contribui la afirmarea internațională a tinerilor creatori din Republica Moldova.
Emil Chichioi, fondatorul companiei Bloomcoding a realizat prezentarea tehnică a platformei oferind participanților o demonstrație practică a modului în care funcționează „Haptilica” și a evidențiat avantajele sale în procesul de predare–învățare.
Evaluarea impactului proiectului va avea la bază indicatori precum gradul de implicare a elevilor, progresul în dezvoltarea competențelor, performanțele la testările naționale și internaționale, frecvența participării la cursuri și gradul de satisfacție al actorilor implicați în procesul educațional.





