O delegație a Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” (UPSC), formată din membri ai Proiectului T4GREEN (Transforming teacher education for green and digital transition in Armenia and Moldova), Programul ERASMUS+ KA2-CBHE, a participat recent la o mobilitate academică plină de succes la Universitatea din Valladolid, Spania. Evenimentul s-a desfășurat în perioada 15 – 22 iunie 2025 și a reunit experți și cadre didactice din diverse instituții europene.
Din echipa UPSC au făcut parte dr., conf. univ., rector Alexandra Barbăneagră, dr., profesor Ana Simac, dr., conf. univ. Tatiana Chiriac și dr., conf. univ. Tatiana Lașcu.
Scopul principal al acestei mobilități a fost consolidarea capacităților și schimbul de bunepractici între instituțiile de învățământ superior implicate în proiect, promovarea unei tranziții digitale și ecologice în formarea inițială și continuă a cadrelor didactice.
Programul a fost conceput pentru a stimula inovația și a facilita schimbul de experiență, integrând aspecte esențiale ale transformării educaționale. Printre obiectivele cheie s-au numărat:
- Identificarea celor mai bune practici, metode, resurse și strategii utilizate în educația cadrelor didactice pentru dezvoltarea competențelor ecologice și digitale, cu accent pe sustenabilitate și inovație.
- Contribuția la dezvoltarea curriculumului universitar în instituțiile partenere.
- Stabilirea de noi colaborări și parteneriate strategice.
- Îmbunătățirea competențelor profesionale ale partenerilor din proiect
Participanții au avut ocazia de a se implica activ în workshop-uri interactive și ateliere de lucru, explorând strategii de succes pentru integrarea competențelor digitale și a principiilor sustenabilității în curriculumul universitar. Discuțiile au fost moderate de experți de la Universitatea Beira Interior din Portugalia, Universitatea din Valladolid, Spania și Universitatea Masaryk din Cehia. Această colaborare internațională a oferit perspective valoroase asupra modului în care universitățile își pot adapta programele de studii pentru a pregăti eficient viitoarele generații de profesori. Accentul a fost pus pe o abordare practică, oferind feedback concret și soluții aplicabile.
De la ateliere dedicate inovației educaționale și dezvoltării STEAM integrate, până la sesiuni axate pe monitorizarea și evaluarea reformelor curriculare, fiecare moment a reprezentat o sursă de inspirație și învățare.
Pe lângă agenda intensă, vizita a inclus și o componentă culturală, oferindu-le participanților ocazia de a descoperi frumusețea orașului Valladolid, precum și a orașului Segovia, cu renumitul său apeduct roman. Această dimensiune a contribuit la o înțelegere mai profundă a contextului local și la consolidarea legăturilor dintre participanți.
Această experiență academică a consolidat angajamentul UPSC față de excelență și inovație, contribuind semnificativ la viziunea unui viitor educațional mai verde și mai digital, în armonie cu nevoile societății contemporane. Mobilitatea la Universitatea din Valladolid a reprezentat un pas important în dezvoltarea continuă a cadrelor didactice și în adaptarea sistemului educațional la provocările actuale.





