UPSC, în Proiectul UPGRADE

În perioada 6 – 8 februarie 2025, UPSC a fost gazda lucrărilor din cadrul Proiectului UPGRADE (Enhancing graduates’ employability tracking in Moldova – UPGRADE, nr. de referință: 101129166, finanțat de către Uniunea Europeană în cadrul programului Erasmus +): Atelierul cu nr.2 (6 – 7 februarie), dar și ședința de Consorțiu (7 – 8 februarie). Activitatea a fost salutată de către rectorul UPSC, dna Alexandra Barbăneagră, dr., conf., dna Rodica Crudu, manager al Proiectului UPGRADE, dar și de către reprezentanții Ministerului Educației și Cercetării, în persoana dnei Doina Usaci, șefa direcției Politici în domeniul învățământului superior.

În cadrul celor 3 zile de activitate intensă, s-au discutat rezultatele obținute de către partenerii din Moldova (UPSC ASEM, USM, USARB, USC și USK) în urma aplicării în regim de pilotare a primului chestionar din Republica Moldova de urmărire a traseului angajabilității absolvenților. La fel, în cadrul atelierului, ASPIRE Institutul European pentru Inițiative, Reforme și Educație a realizat profilul de țară al angajabilității absolvenților.

În ziua a doua a atelierului, partenerii proiectului au avut ocazia să viziteze și să participe în cadrul Târgului de Cariere, ediția 2025, organizat de către Centrul de Ghidare și Consiliere în Carieră al UPSC, eveniment care le-a permis să urmărească absolvenții în procesul de interacțiune cu angajatorii, să evalueze calitatea serviciilor oferite de către CGCC pentru absolvenți și să interacționeze cu studenții aflați în căutarea unui loc de muncă.

Lucrările Proiectului din ultima zi s-au centrat pe activități viitoare ale proiectului, management financiar și etapele următoare de îmbunătățire a chestionarului de monitorizare a angajabilității absolvenților, în vederea creării cadrului legal, tehnic și operațional de realizare a platformei naționale de urmărire a angajabilității absolvenților.

Obiectivul Proiectului UPGRADE este îmbunătățirea capacității de monitorizare a angajabilității absolvenților din învățământul superior, în vederea creării unei metodologii și a unor instrumente capabile să amelioreze procesul de monitorizare a încadrării acestora în câmpul muncii.

Loading