În perioada 25 noiembrie – 29 noiembrie 2024, dna dr. conf. univ. Maria Magdalena STAN și dna dr. conf. univ. Cristina DUMITRU, Facultatea de Educație, Științe Sociale și Psihologie, Departamentul Științe ale Educației, a Centrului Universitar Pitești, au efectuat un stagiu de predare în cadrul programului Erasmus + la Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău.
În cadrul mobilității, doamnele au vizitat CNIDE „Clasa Viitorului”, UPSC, spațiile multifuncționale Educație timpurie și Pedagogie în învățământul primar, de la Facultatea de Științe ale Educației, recent renovate. De asemenea, au avut întrevederi cu dna prorector, dr. conf. univ. Ludmila ARMAȘU-CANȚÎR, cu dna dr. conf. univ. Lilia PETRICIUC, șefă, Secția Relații Internaționale și Managementul Proiectelor și cu dna Olesea BUCUCI, specialist principal în aceeași secție.
În cadrul întâlnirii cu dna decan, dr. conf. univ. Nina GARȘTEA, dna prodecan, dr. conf. univ. Valentina CIOBANU, dna șef catedră Pedagogia Învățământului Primar, dr. conf. univ. Natalia POPA și dna șef catedră Pedagogie Preșcolară, Educație Fizică și Dans, dr. conf. univ. Lidia COJOCARI, discuția a relevat diverse aspecte cheie, similitudini, diferențe și provocări în traseul de formare inițială a cadrelor didactice pentru învățământul primar și preșcolar.
Totodată, au fost identificate oportunități de parteneriat interinstituțional, au fost stabilitate noi direcții de colaborare și dezvoltare profesională, atât pentru cadrele didactice, cât și pentru studenții ciclului I, licență și ciclului II, master.
Alături de cadrele didactice ale catedrei Științe ale Educației și Management și Laboratorului Cercetări și Inovații Pedagogice, la 26 noiembrie 2024, doamnele Stoica și Dumitru au participat la Colocviul științific cu genericul „Metodologii explorate în cercetarea pedagogică acțională. Abordări inter- și transdisciplinare” desfășurat în cadrul programului instituțional de cercetare „Managementul formării profesionale pentru cercetarea acțională în perspectiva inovării educației”.
Programul de predare a inclus subiecte de interes deosebit pentru studenții programelor de studii superioare de licență (PP, PÎP, PÎP și PP, PÎP și LE, PÎP și PSP, DSM, DPC) și master (MCÎP, MCEP, MEP, DÎP), fiind abordate teme precum:
- Adaptarea academică: factori, consecințe, strategii de intervenție;
- Competențele sociale și emoționale;
- Managementul cercetării pedagogice;
- Strategii de prevenire și de intervenție a comportamentelor dificile;
- Strategii psihopedagogice de realizare a educației incluzive;
- Direcții de cercetare în educația incluzivă.
Activitățile didactice prezentate au oferit studenților ocazia nu doar de a acumula și aprofunda cunoștințe de specialitate, ci și de a participa la un dialog deschis, schimb de bune practici, pentru a configura noi direcții de acțiune și cercetare pe dimensiunile elucidate.