Proiectul „Predare mai bună pentru un viitor mai bun”: relevanță, experiențe, sinteze  

Proiectul „Predare mai bună pentru un viitor mai bun”: relevanță, experiențe, sinteze – Conferința internațională de totalizare (Moldova, Armenia, Georgia, Elveția).

În perioada 21-26 noiembrie 2024, colaboratorii UPSC, Dna Dr., conf. univ. Verdeș Tatiana, Dna Dr., conf. univ. Teleman Angela, experți naționali în cadrul Proiectului Internațional „Predarea mai bună pentru un viitor mai bun” (BTBF), inițiat de către Departamentul Proiecte Internaționale în Educație al Universității de Formare a Profesorilor din Zurich, împreună cu Dnul Dolința Marin, coordonator național al proiectului, au reprezentat R. Moldova la Conferința de totalizare desfășurat în Erevan, Armenia.

La conferință, au participat reprezentanții oficiali Araksia Svajyanvice-ministru al Educației, Cercetării, Culturii și Sport, Erevan, Armenia; Srbuhi Gevorgyan, rectorul Universității Pedagice „Khachatur Abovian” din Erevan, Armenia; Corinna Borer, manager de proiect BTBF, Universitatea din Zurich, Elveția; experți în educație din 4 țări, Elveția, Armenia, Georgia, Moldova; profesori universitari, cadre didactice din învățământul general (Armenia) și alte persoane interesante, cercetători, reprezentanții ONG-urilor etc.

Obiectivul principal al evenimentului a fost schimbul de bune practici în implementarea resurselor BTBF și consolidarea colaborării transfrontaliere între instituțiile implicate în proiect.

În cadrul vizitei, delegația R Moldova a prezentat în plenară rezultatele UPSC în cadrul Proiectului BTBF, a participat la atelierele dedicate eficientizării procesului  instructiv-educativ și a vizitatunitățile de învățământ partenere din Armenia și Georgia, pentru a observa aplicarea practicilor inovatoare, relevanța implementării metodologiilor moderne de predare și adaptarea acestora la specificul național al fiecărei țări.

Proiectul „Predare mai bună pentru un viitor mai bun” a demonstrat, prin activitățile și rezultatele sale, importanța dezvoltării competențelor profesionale ale cadrelor didactice prin instruirea profesorilor în utilizarea strategiilor interactive și personalizate de predare, prin introducerea metodelor pedagogice bazate pe colaborare, gândire critică și învățare activă. Rezultatele obținute în urma implementării resurselor adaptate BTBF au demonstrat creșterea motivației studenților, elevilor pentru învățare, prin crearea mediului de învățare atractiv și incluziv, prin implicarea studenților în procesul educațional utilizându-se metode participative și integrarea tehnologiilor digitale în procesul de predare.

 Reprezentanții R. Moldova, prin participarea lor activă la conferință, au consolidat poziția țării noastre ca partener valoros în proiecte educaționale internaționale, proiectul „Predare mai bună pentru un viitor mai bun” contribuind la formarea unor generații mai bine pregătite pentru provocările viitorului.

„Predare mai bună pentru învățare mai bună” a pus accent pe colaborare, inovare și adaptabilitate, devenind o platformă solidă pentru a continua modernizarea sistemului educațional și pentru a sprijini profesorii universitari, cadrele didactice, mentorii, studenții în adoptarea practicilor de predare inovatoare.

Loading