Conferința științifică națională cu participare internațională „Abordarea predării integrate a conținuturilor lingvistice și non lingvistice în formarea profesorilor”

În data de 26 noiembrie 2024, a avut loc Conferința științifică națională cu participare internațională „Abordarea predării integrate a conținuturilor lingvistice și non lingvistice în formarea profesorilor”, organizată de Catedra Filologie Romanică și Germanică, Facultatea Limbi și Literaturi Străine.

În cadrul conferinței au participat peste 50 de cercetători, cadre didactice din învățământul universitar și general, doctoranzi din Republica Moldova, România, Franța, Serbia, Germania, Italia, SUA. Comitetul științific a întrunit 18 membri din țările mentionate și 15 membri în Comitetul de organizare.

Limbi oficiale ale conferinței au fost româna, engleza, franceza, germana.

Scopul Conferinței este de a analiza, discuta și promova metode și practici educaționale care să sprijine integrarea predării limbajului și a conținuturilor disciplinare (CLIL – Content and Language Integrated Learning).

Lucrările conferinţei s-au desfăşurat în cadrul a 3 secţii care au abordat subiecte precum:

  • Modele și strategiile inovatoare ale predării integrate prin CLIL;
  • Inter/pluriculturalitatea și învățarea integrată
  • Tehnologiile educaționale inovative și resurse digitale în predarea conținuturilor lingvistice și non lingvistice.

La deschierea evenimentului, au venit cu un cuvânt de salut: dna prorector pentru activitatea științifică prof., dr. hab. Diana Antoci, dna Angela Solcan dr., conf.univ., decan al Facultății Limbi și Literaturi Străine UPSC, dna Anastasia Sava, Șef Catedra Filologie Romanica și Germanică.

Comunicatorii în plen : Prof.univ., dr. Constantin Cucos, Universitatea Al. Ioan Cuza din Iași, România, dr., conf. Univ. Carolina Dodu-Savca, UPS “Ion Creangă”, dr., conf.univ. Ludmila Braniste, Universitatea “Al.Ioan Cuza” din Iași, România, dr., conf.univ. Ivana Ivanic, Universitatea din Novi Sad, Serbia și dr., lector DAAD Josef Sallanz din Germania, au luat în discuție diverse aspect privind abordarea predării integrate a conținuturilor lingvistice și nonlingvistice.

În concluzie, toți participanții au remarcat consistența și înalta ținută a discursurilor și au apreciat organizarea evenimentului. 

Loading