Ședința grupului de lucru în cadrul Proiectului „Transformarea educației pentru tranziția verde și digitală (ERASMUS+ T4GREEN) ”

În data de 18 decembrie 2024, a avut loc o ședință importantă a grupului de lucru în cadrul proiectului T4GREEN în contextul elaborării conceptului de formare a  profesorilor din perspectiva educației verzi și digitale în Republica Moldova. În cadrul acestei întâlniri, participanții din cadrul Universității Pedagogice de Stat Ion Creangă din Chișinău, dr., conf. univ. Olga Gherlovan, dr,. conf., univ. Tatiana Chiriac și dr., conf. univ. Tatiana Lașcu, alături de cadrele didactice de la Universitatea de Stat A. Russo din Bălți, dr., conf. univ. Valentina Prițcan,  dr., conf. univ. Tatiana Șova, dr., conf. univ. Viorica Cebotaroș și de la Centrul Educațional ProDidactica Daniela Preasca, au discutat structura conceptului de formare a profesorilor, obiectivele acestui concept, politicile educaționale existente,  modul în care formarea cadrelor didactice din Moldova poate contribui la pregătirea acestora pentru noile provocări ale tranziției ecologice și digitale, într-un sistem educațional tot mai interconectat și inovativ.

În cadrul ședinței, s-au abordat teme esențiale legate de integrarea noilor tehnologii educaționale și a principiilor sustenabilității în formarea profesorilor. S-a subliniat importanța includerii unor competențe digitale avansate în formarea inițială și continuă a cadrelor didactice, pentru a le permite să răspundă cerințelor unei educații moderne și ecologice. De asemenea, s-a discutat despre implementarea unor metode inovative de predare, care să favorizeze învățarea pe bază de proiecte și colaborare, în linie cu principiile promovate de proiectul ERASMUS+ T4GREEN.

În urma discuțiilor, s-au stabilit pașii următori pentru a integra aceste teme în conceptul de formare a profesorilor, inclusiv colaborarea cu parteneri internaționali și implementarea unor module de formare specifice pentru a sprijini educația verde și digitală. Următoarea ședință a grupului de lucru va avea loc în luna februarie, iar pașii următori se vor concentra pe definirea unor activități concrete pentru susținerea tranziției educaționale către un viitor mai sustenabil și digitalizat.

Loading