Perspective de dezvoltare a conținuturilor la programele de studii Animație și Game design

La data de 1 iulie 2024, la Facultatea Arte Plastice și Design, a Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chișinău, în cadrul unei mese rotunde, au fost abordate perspectivele de dezvoltare a conținuturilor planurilor de studii la Animație și Game Design. În activitate au fost implicați profesori și administrația Facultății: Mishelle Iliev, Senior Manager pentru Educație și Tehnologiile Viitorului; Mariana Malic, coordonator al Centrului Mediacor pentru tehnologii media creative; Ana Volosinovici, producător VFX și animație, manager de producție; Lev Voloșin, fondatorul Voloshin Animation și regizor de animație. Prezenți au fost și alți experți, practicieni din mediul de afaceri în domeniul animației și game design-ului, reprezentanți ai industriilor creative.

Organizatorii și-au propus analiza și discuția direcțiilor de bază în dezvoltarea programelor de studii Animație și Game Design, pentru a identifica cele mai importante aspecte care urmează a fi implementate în următorul an de studii. Printre subiectele discutate s-au numărat:

• Includerea noilor abordări în planul de învățământ, introducerea cursurilor de regie și montaj, orelor practice cu regizori profesioniști, sesiunilor de dezvoltare pitching;

• Direcția și procesul de elaborare a proiectelor de licență, în cadrul programului de studii Animație și Designul jocurilor;

• Lansarea programului de microcalificare Motion Design, cu studierea utilizării inteligenței artificiale (AI) în animație, care va oferi o aprofundare a cunoștințelor pentru absolvenții studiilor de licență;

• Perspectivele de angajare și integrarea pe piața industriilor creative, oportunitățile de carieră pentru absolvenți în domeniul animației și game design-ului;

• Oportunități de lansare a start-up-urilor, participarea la festivaluri, proiecte și acceleratoare.

Masa rotundă „Perspective de dezvoltare a conținuturilor la programele de studii Animație și Game design”a fost un pas important în stabilirea unor direcții clare și inovatoare pentru dezvoltarea programelor de studii în domeniile Animație și Game Design, asigurându-se, astfel, că acestea rămân relevante și competitive pe piața actuală.

Loading