Seminarul metodologic „Provocări actuale în managementul instituțiilor educaționale”, ediția a II-a

Ediția a II- a a seminarului metodologic „Provocări actuale în managementul instituțiilor educaționale” organizat de Catedra de Științe ale Educației și Management de la Facultatea de Științe ale Educației, Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău, a întrunit manageri de instituții educaționale, cadre didactice și științifico-didactice, cercetători științifici, doctoranzi, masteranzi.

Seminarul metodologic, desfășurat în data de 24 mai 2024, a abordat probleme actuale și relevante pentru manageri și cadrele didactice din instituțiile educaționale. Astfel, printre subiectele abordate au fost: Măsuri manageriale de prevenire a bolilor profesionale în mediul educațional; Metode de îmbunătățire a comunicarii interinstituționale; Parteneriatul educațional dintre instituția preșcolară–familie, axat pe dezvoltarea inteligenței emoționale la preșcolari; Specificul comunicării manageriale în instituțiile de educație timpurie; Realizarea legăturii dintre creativitate și învățare în educația nonformală; Promovarea realizării managementului formării competenței de investigare științifică la treapta gimnazială; Valorificarea experienței de implimentare a jocului educațional ca mijloc de dezvoltare a motivației durabile și a interesului pentru studiul istoriei în clasele primare Promovarea Pedagogiei toleranței ca nouă direcție de cercetare în mediul educațional etc.

În cadrul seminarului, au fost accentuate potențialele provocări cu care se confruntă instituțiile educaționale, managerii și cadrele didactice în realizarea eficientă a activității educaționale. De asemenea, s-a discutat rolul managerilor și al cadrelor didactice în prevenirea violenţei adolescenţilor în sistemul educațional dar și necesitatea motivării cadrelor didactice pentru asigurarea eficienței profesionale.

Participanții au apreciat informațiile expuse ca fiind valoroase și foarte utile în activitatea instituțiilor educaționale.

Loading