Conferința Științifică Națională cu Participare Internațională a Studenților „Probleme și soluții în știința contemporană”

La etapa actuală dezvoltare a societății, când tehnologizarea pune rapid stăpânire pe toate domeniile de activitate, știința, cercetarea și educația tind să meargă în pas cu modernizarea globală.

Un eveniment științific de amploare a fost organizat de către Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău, în data de 12 aprilie 2024, care, defășurat în format mixt, a purtat genericul „Probleme și soluții în știința contemporană”.

Conferința Științifică Națională cu Participare Internațională a Studenților de la Ciclul I – Licență, Ciclul II – Master a fost realizată în baza a 20 de secții tematice, în care, participanții și-au prezentat lucrările tematice, s-a lucrat în grup, în ateliere de lucru, etc., fiind ghidați de coordonatori.

Activitatea secției „Probleme ale artelor vizuale și educației artistice”, desfășurată în regim mixt în cadrul Facultății de Arte Plastice și Design a implicat participarea studenților din instituția gazdă și instituțiile partenere din afara țării – Universitatea Națională de Tehnologii și Design din Kiev, Ucraina și Universitatea de Tehnologie Qilu, Jinan, Republica Populară Chineză. Comunicările prezentate în plen de către studenții ciclului I – Licență și ciclului II – Master au fost axate pe cercetări și studii cu impact educațional și artistic, marcând practicile contemporane în domeniul învățământului artistic, designului și al artei vizuale.

Facultatea de Limbi și Literaturi Străine a desfășurat atelierul cu genericul „Perspective multidimensionale asupra Educației Multilingve: Provocări, Oportunități și Inovații”. Evenimentului a fost adresat studenților ciclului I și II ce studiază limba engleză, franceză și italiană.

La Facultatea de Științe ale Educației, evenimentul științific a întrunit cca 80 de participanți, dintre care studenți, masteranzi și profesori din Republica Moldova și România, fiind realizat la nivel de facultate în cadrul a 3 secții: „Pedagogia Învățământului primar”, „Actualități și perspective în educația timpurie” și „Problematica științelor educației în postmodernitate”.

La Facultatea de Filologie și Istorie, la conferință, au participat, în format online, 23 de studenți, cu prezență fizică – 30 și 48 au prezentat comunicări tematice.

În urma dezbaterilor constructive, s-a ajuns la următoarele concluzii:

  • Promovarea unor principii și strategii moderne în predarea – învățarea a limbii și literaturii române/ruse și a istoriei contribuie la dezvoltarea competențelor de comunicare și sporește interesul elevilor pentru studierea acestora, dar și contribuie la pregătirea unor profesori care pun accent pe inovație în domeniul educațional;
  • Conferința trebuie permanentizată, pentru valoarea ei formative;
  • Temele reprezintă subiecte de interes major pentru pregătirea filologică și istorică a studenților.
  • Comunicările prezentate constituie un interes științific și pot fi integrare în cadrul disciplinelor școlare;
  • Comunicările ce au prezentat interes pot fi continuate în cercetările de elaborare a tezei de licență sau master;
  • Publicarea prezentărilor cu componentă didactico-metodică va fi eficientă pentru diversificarea tehnicilor didcatice aplicate la orele de limba și literatura română/rusă și istorie;

Și s-au formulat următoarele recomandări:

  • A pune accent în continuare pe abordarea didactică a aspectelor lingvistice, literare și istorice în procesul de predare – învățare a limbii și literaturii române/ruse și a istoriei pentru a spori gradul de pregătire profesională a studenților și masteranzilor de la programele de studii din cadrul catedrelor Facultății;
  • Ținuta discursivă a studenților să fie, obligatoriu, secundată de prezentări grafice, interactive;
  • Citirea informației de pe diapositive să fie înlocuită cu interpretări, comentarii, atitudini;
  • Fiecare prezentare să respecte cerința unică de valorificare corectă a surselor.

Loading