Studentul – mesager al calității UPSC

În contextul Zilei Mondiale a Calității, care, tradițional, este marcată anual, în a doua zi de joi a lunii noiembrie, începând cu anul 1990, Secția Asigurarea Calității și Dezvoltare Curriculară din cadrul UPSC a desfășurat o sesiune de informare a studenților de la ciclul I, licență, și ciclul II, master, privind Sistemul de Management al Calității implementat în UPSC.

În cadrul întâlnirii, studenții, în parte reprezentanți ai Comisiilor de asigurarea calității, au fost familiarizați cu particularitățile SMC, rolul și impactul calității serviciilor educaționale asupra propriei dezvoltări profesionale, precum și asupra calității vieții sociale.

Studenții prezenți la eveniment au conștientizat necesitatea și importanța implicării active în procesele decizionale privind îmbunătățirea continuă a calității serviciilor educaționale, în promovarea culturii calității la nivel instituțional și național.

Studenții au fost informați cu privire la structura SMC, procesele SMC, precum și despre importanța acreditării programelor de studii pentru dezvoltarea profesională a tinerei generații și pentru valorificarea resursei umane din domeniul învățământului din Republica Moldova la nivel de performanță academică.

În urma dialogului cu personalul secției Asigurarea Calității și Dezvoltare Curriculară, studenții prezenți la întrunire, reprezentanți ai SMC din cadrul facultăților, membri ai Senatului UPSC, delegați ai asociațiilor studențești din cadrul universității, au conștientizat rolul primordial pe care tinerii UPSC-iști îl au în asigurarea calității proceselor educaționale și de cercetare.

_____________________

Ziua Mondială a Calității se marchează anual în a doua zi de joi a lunii noiembrie începând cu anul 1990 la inițiativa Organizației Națiunilor Unite. Ziua Calității este o oportunitate de a sublinia că succesul în toate domeniile de dezvoltare a societății depinde, în mod obligatoriu, în primul rând, de calitate, apoi de inovare și dezvoltare durabilă. Scopul Zilei Mondiale a Calității este de a încuraja organizațiile și instituțiile din întreaga lume să pună accentul pe calitate în drumul spre prosperitate.

De peste un deceniu, în Spațiul European al Învățământului Superior, studenții sunt parteneri cu drepturi depline în cadrul comunității academice și participă activ la procesele decizionale privind îmbunătățirea continuă a calității serviciilor educaționale, cât și la implementarea acestora, astfel încât universitățile să constituie centre de cultură și de formare profesională atractivă pentru tinerii secolului al XXI-lea.

Calitatea educaţională este indicatorul de bază al dezvoltării sociale şi, ca urmare, a calităţii vieţii.

Loading