Centrul „Clasa Viitorului” invită profesorii să se înscrie la Programul Național de Alfabetizare Digitală

Centrul Național de Inovații Digitale în Educație „Clasa Viitorului”, din cadrul Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chișinău ansează etapa a patra a Programului Național de Alfabetizare Digitală, destinat cadrelor didactice din învățământul primar, gimnazial și liceal. Acest program oferă oportunități unice pentru cadrele didactice de a acumula și dezvolta competențele digitale esențiale în contextul actual al educației. Prin participarea la acest program, profesorii vor avea posibilitatea de a se familiariza cu noile tehnologii și instrumente digitale, precum și de a explora modalități inovatoare de utilizare a acestora în procesul de predare-învățare-evaluare.

Alexandra BARBĂNEAGRĂ, Rectorul Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chișinău: „Pentru a răspunde necesităților dictate de modernizarea în toate aspectele vieții, modernizarea procesului de studii e un deziderat primordial. „Clasa Viitorului” promovează un spațiu modern, flexibil și interactiv pentru ca școala să devină un mediu atractiv, care stimulează creativitatea și inovația. Competențele digitale, în secolul XXI, sunt abilități esențiale pentru profesori și elevi și dezvoltarea acestora este importantă pentru educație, manifestare profesională și participare activă în societate. Datorită Proiectului Tehnologiile Viitorului în Moldova, finanțat de USAID, Suedia și Marea Britanie, profesorii din Republica Moldova au posibilitatea să avanseze la nivelul dobândirii și dezvoltării competențelor digitale, fapt pentru care ne exprimăm profund recunoștința către finanțatori și profesorii doritori să exceleze în domeniu.

Doina NISTOR, Directoarea Proiectului Tehnologiile Viitorului: „Astăzi, abilitățile digitale pentru profesori nu mai sunt un lux, ci o necesitate esențială pentru a rămâne în pas cu vremurile. Elevii de azi, nativii digitali, au un mod unic de învățare, consumă conținut diferit și așteaptă ca și profesorii lor să fie la fel de familiarizați cu tehnologia precum ei. Ei așteaptă ca lecțiile, proiectele și testele să fie livrate într-un limbaj și un mediu pe care îl cunosc și îl îndrăgesc, nu doar cu pixul pe foaie, ci și pe ecran. Noi, la Proiectul Tehnologiile Viitorului în Moldova, finanțat de USAID, Suedia și Marea Britanie înțelegem necesitatea acestei transformări și suntem bucuroși să susținem deja a patra ediție a Programului Național de Alfabetizare Digitală pentru cadrele didactice din Moldova, focusată mai mult pe crearea conținuturilor digitale. Aceasta nu este o investiție în prezent, ci o promisiune pentru un viitor în care educația și tehnologia merg mână în mână pentru a crea un mediu de învățare care să răspundă nevoilor elevilor secolului 21.”

Profesorii se pot înscrie la unul din cele două cursuri:

  • Nivel intermediar – „Dezvoltarea competenţelor digitale ale cadrelor didactice, pentru predare-învăţare-evaluare, cu Google Workspace pentru Educaţie”. Acest curs va oferi instrumente și strategii inovatoare pentru a aduce tehnologia în clasă și pentru a spori experiența de predare-învățare prin intermediul platformei Google Workspace pentru Educație.
  • Nivel avansat – „Crearea conținuturilor educaționale digitale”. Profesorii vor învăța să utilizeze diverse instrumente digitale și platforme educaționale, care pot spori interactivitatea și angajamentul elevilor în clasă. Aceste competențe le vor permite să dezvolte și să livreze lecții captivante și interactive, adaptate nevoilor și preferințelor individuale ale elevilor.

La sesiunile de formare pot participa profesorii din instituțiile de învățământ primar, gimnazial și liceal din Republica Moldova. Fiecare program de formare are o durată totală de 90 de ore, împărțite în 24 de ore contact direct și 66 de ore de activități individuale. Sesiunile vor fi organizate online, în limba română și limba rusă, în perioada 17 iulie – 25 august 2023.

Ludmila NISTORICĂ, Președinta Consiliului Fundației Orange Moldova: „Fundaţia Orange ajută la digitalizarea sistemului educaţional din Moldova și susține cea de-a IV-a ediție a Programului Național de Alfabetizare Digitală. În calitate de operator responsabil, suntem extrem de mândri că putem îndeplini una dintre prioritățile noastre majore: educația și incluziunea digitală a societății. Datorită acestei inițiative, profesorii din învățământul general vor dezvolta noi abilități de utilizare a tehnologiei și a resurselor digitale în activitățile școlare. Pe termen lung, acesta va contribui semnificativ la ștergerea barierei digitale din învăţământ și va oferi noi oportunități atât cadrelor didactice, cât și elevilor.”

Până în acest moment, 25.150 profesori din învățământul primar, gimnazial și liceal și 10.285 educatori au beneficiat de instruiri în cadrul Programului pe diferite nivele.

Programul Național de Alfabetizare Digitală este implementat sub egida Ministerului Educației și Cercetării cu suportul financiar al USAID, Suediei și Marii Britanii prin Proiectul Tehnologiile Viitorului și Fundației Orange Moldova.  Centrul Național de Inovații Digitale în Educație Clasa Viitorului, subdiviziune a Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chișinău, va asigura instruirea formatorilor, va ghida și superviza procesul ulterior de formare a cadrelor didactice.

Loading