Dicționarul ca sursă de corectitudine și creativitate

„Să citim dicționarele” a fost genericul laboratorului lingvistic, pe care l-a organizat Catedra de limba și literatura română în parteneriat cu Liceul ,,Da Vinci”, în contextul activităților de valorificare a imaginii catedrei și universității prin dimensiunea formativă a educației lingvistice în postmodernitate.

Activitatea a implicat elevii și studenții într-un proiect comun de cercetare lexicografică și a valorificat dicționarele ca operă lingvistică și ca rezultat al evoluției limbii române; ca surse de documentare în alegerea expresiei corecte etc.

Profesoara cu grad didactic superior Mariana Pârțac, absolventă a Facultății de Filologie, și-a adus discipolii la Alma Mater pentru o excelentă experiență de învățare extra muros a limbii române prin elaborarea produselor lingvistice în format digital. Aceștia au realizat o autentică paradă de erudiție  prin argumentarea pertinentă a coerenței și conexiunii elementelor lingvistice în construirea și prezentare discursurilor despre viața cuvintelor în dicționarele limbii române.

Ideea a prins contur și s-a transformat într-o inițiativă de concurs național, pe care membrii catedrei au susținut-o și o vor realiza prin conexiune cu liceele partenere, reprezentanții cărora au fost prezenți la eveniment: IPLT ION CREANGĂ, din Chișinău, LT IULIA HASDEU din Chișinău, IPLT PRINCIPESA NATALIA DADIANI din Chișinău, IPLT HIPERION din orașul Durlești.

Doamna conferențiar doctor Aliona Zgardan, lexicograf consacrat ca autoritate în materie, a oferit modele funcționale de abordare a dicționarelor și a îndemnat prezența la studiul acestora pentru creștere intelectuală.

Motivația pentru modalități individuale și de echipă în sondarea celor mai importante surse pentru informare și documentare a venit și din partea șefului de catedră Adrian Ghicov, doctor habilitat, conferențiar universitar, iar doamna prodecan Olga Boz, conferențiar universitar doctor la aceeași catedră,  a plasat tema  și importanța ei în spațiul complex al constituirii vocabularului limbii române pentru  vorbitorul și ascultătorul avizat.

Loading