Parteneriatul încrederii

Formarea pentru cariera pedagogică în postmodernitate a constituit subiectul dialogului profesional realizat între Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău și Departamentul pentru pregătirea personalului didactic din cadrul Universității din Oradea, România.

Evenimentul se înscrie plenipotențiar în siajul acțional-strategic al Acordului de colaborare, pe care UPSC îl are încheiat cu această prestigioasă instituție de învățământ superior din România și reprezintă primul pas spre integrarea judicioasă a experiențelor universitare comune pe platforma unică a practicilor instituționale de accesibilizare și de ancorare a componentelor strategice în pregătirea profesorilor pe calea formativă și atractivă a managementului învățării și al încrederii în context academic.

Doamna conferențiar universitar, doctor Alexandra Barbăneagră, rectorul UPSC, a reperat, în prezentarea cărții de vizită a universității, dimensiunile strategice ale dezvoltării instituționale și a formulat idei meritorii privind deschiderea totală spre colaborarea eficace pe programele universitare  comune, ale reconsiderării practicii pedagogice, a abilitării curriculare a profesorilor în aria educației digitale, internaționalizarea programelor de studii, mobilitatea academică a studenților și a cadrelor didactice și a siguranței angajamentului profesional-pedagogic în discursul practic al formării cadrelor didactice.

Participanții la discuție –  prorectori, decani, șefi de catedre – și-au afirmat disponibilitatea pentru acțiunile comune cu echipa extinsă a cadrelor științifico-didactice din Oradea pe complexitatea domeniilor, a expectanțelor și adaptărilor inter -/pluri-/ transdisciplinare, a educației incluzive și cea pentru valori, a diferențierii și echității.

Reprezentanții partenerilor, doamna prof. dr. Florica Orțan, șefa Departamentului pentru pregătirea personalului didactic din cadrul Universității din Oradea  și conf. univ. dr. domnul Julien-Ferencz Kiss, au exprimat convingerea deplină  într-o relație strategică, axată pe încredere, flexibilitate și interes comun pentru activitatea profesorului eficient de mâine și pentru relația didactică prodigioasă  din învățământul universitar, situată pe dublu plan al conlucrării: cognitiv și afectiv. Dna prof. dr. Florica Orțan și Dl conf. univ. dr. Julien-Ferencz Kiss au specificat direcțiile posibile ale parteneriatului dintre UPSC și UO, care ar viza elaborarea descriptorilor de performanță ale cadrelor didactice, al implementării standardelor profesorului contemporan, identificarea categoriilor de competențe ale profesorului debutant, reconsiderarea practicii pedagogice, dezvoltarea mentoratului de practică pedagogică, consolidarea statutului academic al cadrului didactic  etc. Dna prof. dr. Florica Orțan a prezentat revistele cu impact care se editează Universității din Oradea la Domeniul Științe ale educației, a invitat studenții să publice în revista „Vreau să fiu profesor”.

Asemenea dialoguri vor continua cu demersuri de tip empiric, în cadrul vizitelor reciproce prin care această colaborare  avantajoasă va deveni tot mai vizibilă și mai utilă pentru ambele instituții partenere.

Loading