Conferința Științifică cu Participare Internațională – Educația de calitate în contextul provocărilor societale

În zilele de 21 și 22 octombrie 2022, în incinta Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chișinău, Institutul de Cercetare, Inovare și Transfer Tehnologic au fost prezentate lucrările Conferinței Științifice cu Participare Internațională cu genericul „EDUCAȚIA DE CALITATE ÎN CONTEXTUL PROVCĂRILOR SOCIETALE”.

Evenimentul a fost organizat în parteneriat cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării al Republicii Moldova, Universitatea „Dunărea de Jos” din Galaţi (România), Institutul de Pedagogie al ANŞP din Kiev (Ucraina), Universitatea de Stat „Bogdan-Petriceicu Hasdeu” din Cahul.

Conferința a fost desfășurată în regim online și offline și moderată de către Dna dr. hab., conf. univ. Lilia POGOLȘA.

Audiența a fost salutată cordial de către Alexandra BARBĂNEAGRĂ, dr., conf. univ., rectorul Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chișinău, Eduard COROPCEANU, dr., prof. univ., Puiu-Lucian GEORGESCU, prof., dr. ing., rector al Universităţii „Dunărea de Jos” din Galaţi, România, Mikola HOLOVKO, dr. hab., prof. univ., director adjunct al Institutului de Pedagogie din Kiev, Ucraina, Sergiu CORNEA, dr. hab., conf.univ., rectorul Universității de Stat „B.-P. Hasdeu” din Cahul.

Rectorul Universității Pedagogice de Stat „Ion „Creangă” din Chișinău, Alexandra BARBĂNEAGRĂ a menționat că, Conferința vine în susținerea Programelor naționale de Stat; Strategiei de dezvoltare a educației pentru anii 2021-2030, „Educația 2030”, în a căută noi modalități de valorificare a sistemului educațional pentru a ajunge la poziții care răspund cel mai bine nevoilor societății, timpului în care trăim.

Dezbaterile științifico-didactice în cadrul forului au vizat cercetări realizate în domeniul pedagogiei, socio-culturii, metodologiei, psihologiei cognitive şi a învăţării constructiviste, a educației nonformale, a asigurării psihologice a educației, a metaformării cadrelor didactice ce invocă perspectiva de mobilizare a cunoştinţelor şi transferul acestora în situaţii /în contexte noi de învăţare, asigurând interacţiunea disciplinelor de învăţământ pentru centrarea învăţării și formării profesionale pe formarea de competenţe.

În cadrul tematicii forului este identificat și procesul de reconfigurare a educației, care a fost dicutat în cele 3 secțiuni ale conferinței:

  • Secţiunea I – Profesionalizarea cadrelor didactice: provocări postmoderne;
  • Secţiunea II – Dezvoltarea serviciului psihologic în învățământul general;
  • Secţiunea III – Reconfigurarea procesului de învățare și educația nonformală a elevilor și adulților în contextul provocărilor societale.

Loading