Managementul învățării în contextul atestării

Ziua de astăzi, 15.10.2022, a constituit un veritabil prilej de comunicare profesională pe linia dezvoltării competențelor științifice și metodologice ale cadrelor didactice, aflate în această perioadă la CENTRUL DE FORMARE CONTINUĂ ȘI LEADERSHIP din cadrul UPSC.

Interesul major al profesorilor se circumscrie temei predilecte: evaluarea pentru atestarea la gradele didactice.

În acest context, formatorul național, doctorul habilitat Adrian Ghicov, șeful Catedrei de limba și literatura română, UPSC, a explicitat profesorilor demersuri teoretice și a pus la dispoziția acestora modele empirice ale produselor curriculare de referință pentru cadrul de atestare – 2023. Elucidarea conceptuală și practică a noțiunilor-nucleu ale Regulamentului de profil a clarificat profesorii în intenția lor de conceptualizare, elaborare și prezentare a produsului prin prisma proiectului educațional atestațional. Joncțiunea cu referențialul practic a fost făcută grație profesoarei Jăpălău Rodica din LT „Iulia Hasdeu” al capitalei, care a relatat și a demonstrat un exemplu real de bună practică în aria competențelor abordate.

Cei prezenți au apreciat complexitatea și relevanța problemei analizate sub aspectele interferențelor tematice și acționale.

Formările de acest tip și cu atare experți cresc motivația cadrelor didactice de a construi experiențe performante și relevante pentru exigența gradelor didactice, au mai determinat formabilii.

Precizăm faptul că obiectul de interogație al acestor formări îl compune nevoia pedagogilor de valori autentice si de modele viabile pentru efectul problemei rezolvate prin strategii incluzive, echitabile și diferențiate. La UPSC, sensul acestora e prioritate!

Loading