Gândirea științifică în contextul dezvoltării competențelor pedagogice

Astăzi, 17.05.2022, în cadrul programului de formare a studenților din domeniul Științe ale educației: DEZVOLTAREA ȘI EFICIENTIZAREA GÂNDIRII ȘTIINȚIFICE LA STUDENȚII DIN DOMENIUL ȘTIINȚE ALE EDUCAȚIEI s-a desfășurat modulul: Gândirea științifică în contextul dezvoltării competențelor pedagogice și caracteristicile de bază ale gândirii științifice.

Formarea se realizează prin intermediul proiectului ,,Fundamente teoretico-aplicative ale dezvoltării gândirii științifice la pedagogi (formarea inițială și continuă)”, cu cifrul nr. 21.00208.0807.09/PD, în colaborare cu Facultatea Științe ale Educației și Informatică.

Formator: conf. univ. dr. Sergiu Sanduleac.

Activitatea face parte dintr-un curs inovativ de dezvoltare a gandirii stiintifice la studentii din domeniul de formare profesionala Stiinte ale Educatiei.

Obiective:

  • Definirea gândirii științifice;
  • Elementele cheie caracteristice gândirii științifice;
  • Importanța operării cu gândirea științifică în demersul educațional al cadrului didactic;
  • Profilul psihologic al cadrului didactic ce posedă gândire științifică.
  • Competențele gândirii științifice în raport cu principalele competențe didactice.

Studenții au rămas profund impresionați de posibilitatea aplicării standardelor de formare a gândirii științifice la orele de clasă cu elevii. Au fost discutată aplicabilitatea practică a sistemului de reguli stabilit din perspectiva dezvoltării gândirii științifice și care sunt avantajele ce le permit cadrelor didactice a fi eficienți la orele de curs.

Participanții, studenți UPSC, ciclul de studii I, Licență, au aflat care ar fi condițiile de bază ce trebuie îndeplinite pentru a eficientiza gândirea științifică la elevi. La fel au fost puse în discuție aspectele legate de înțelegerea contextuală legată de diferite discipline predate.

Loading