Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău, reprezentată rectorul instituției Alexandra Barbăneagră, s-a aflat într-o vizita de studiu în Estonia, în cadrul delegației Republicii Moldova.
Scopul vizitei a fost studierea experiențelor practice ale Estoniei în educația valorilor, cu accent pe cultura școlară, autonomie și evaluare.
Vizita de studiu face parte din procesul de dialog în domeniul educației valorilor al organizației PractNet, Estonia – International Practitioners´ Partnership Network care susține eforturile Ministerului Educației și Cercetării în implementarea Conceptului educației valorilor în Republica Moldova.
Pe parcursul vizitei, delegația RM a avut ocazia să exploreze diverse modele educaționale de educație a valorilor, să participe la sesiuni de discuții pe teme precum educația bazată pe valori ca parte integrantă a construcției narative naționale, experiența practică a Estoniei; curriculumul național și promovarea valorilor în și prin curriculumul disciplinar; formarea valorilor în mediul școlar incluziv, formal și nonformal; pedagogia muzeală în slujba educației valorilor; educația valorilor în formarea cadrelor didactice; colaborarea cu părinții în formarea valorilor, modalități de instruire a părinților etc.
În cadrul vizitei delegația RM a avut o agendă de lucru plină de activități colaborative ce au vizat întâlniri cu managerii și cadrele didactice din Narva Estonian State High School, Liceul de Stat Narva Estonian, Școala din Orașul Vechi, Narva, Colegiul Universității din Tartu, Narva, Universitatea din Tallin etc.
Agenda de lucru a cuprins și subiecte legate de educația multilingvă, experiența Estoniei în formarea competențelor lingvistice în limba estoniană ca limbă de stat, drepturile lingvistice, integrarea educației multilingve în procesul educațional și strategii de formare a cadrelor didactice pentru educația multiligvă.
În rezultatul discuțiilor membrii delegației au primit informații valoroase care le vor ajuta la dezvoltarea și implementarea propriului model de educație multilingvă, care să reflecte realitățile și particularitățile RM.
De asemenea, au avut ședințe de lucru cu reprezentanții Universității din Tallin privind sistemul de formare a cadrelor didactice, modalități de organizare a practicii pedagogice pentru studenții de la domeniul Științe ale educației, rolul acesteia în formarea profesorilor, organizarea procesului de formare a managerilor școlari debutanți și cu experienă etc.