La data de 7 noiembrie 2024, în hubul lingvistic universitar, sala 302, Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău, a avut loc masa rotundă cu genericul „REFLECT 2: sinteze și perspective”.
Evenimentul a întrunit reprezentanții partenerilor elvețieni Wiltrud Weidinger, Corinna Borer, Universitatea Pedagogică din Zurich, Elveția, coordonatorul național, Marin Dolința, rectorul UPSC, dr., conf. univ., Alexandra Barbăneagră și membrii echipei UPSC, Nina Garștea, dr., conf. univ. Lucia Cepraga, dr., conf. univ., Olga Gherlovan, dr., conf. univ, Adrian Ghicov, dr.hab.,Tatiana Verdeș, dr., conf. univ., Svetlana Dermenji, dr., conf. univ., Tatiana Ciorba, dr., conf. univ., Larisa Usatîi, dr., conf. univ., Angela Teleman, dr., conf. univ., Tamara Munteanu, dr., conf. univ., și a avut în agendă subiecte precum:
- rezultatele echipei UPSC la această etapă;
- provocări, soluții și lecții învățate;
- acțiuni de perspectivă, REFLECT 2025-2027.
Rezultatele echipei UPSC au inclus adaptarea resurselor REFLECT la contextul național și pilotarea acestora de către experții UPSC în cadrul activităților universitare. Membrii echipei au prezentat exemple concrete de proiecte implementate, PORTOFOLIUL PROFESIONAL; proiecte didactice ce valorifică suportul REFLECT, susținând astfel procesul de inovare didactică. Participanții au împărtășit lecțiile învățate și soluțiile identificate, oferind o bază solidă pentru dezvoltarea viitoarelor proiecte educaționale.
În urma discuțiilor, s-au conturat mai multe obiective strategice, menite să asigure continuitatea și impactul pe termen lung al proiectului.
Printre acestea se numără:
- Consolidarea rezultatelor proiectului REFLECT 2 – aplicarea resurselor REFLECT în cadrul disciplinelor/programelor de formare UPSC.
- Dezvoltarea unei rețele de colaborare internațională – Implicarea partenerilor elvețieni, a Universității Pedagogice din Zurich, va continua și va fi extinsă pentru doi ani, colaborare ce va facilita schimbul de experiență și bune practici.
- Formarea continuă a cadrelor didactice universitare – organizarea sesiunilor de formare și workshopuri pentru profesorii universitari, pentru a disemina metodele și tehnologiile inovative dezvoltate în cadrul REFLECT 2.
- Formarea specialiştilor din cadrul Direcțiilor Generale de Învățământ din R. Moldova, pentru a asigura o utilizare optimă a resurselor REFLECT.
- Formarea continuă a a comunicații educaționale va contribui la adaptarea acestora la cerințele și schimbările continui din domeniul educațional.
Experiența este cheia către măiestrie; o cunoștință obținută prin practică este mai valoroasă decât orice teorie, iar REFLECT este despre experiență.