Seminarul Științific „Managementul valorificării inovațiilor prin cercetarea pedagogică acțională”

Seminarul științificManagementul valorificării inovațiilor prin cercetarea pedagogică acțională”, planificat în cadrul Programului instituțional de cercetare pentru 2024-2027, a fost organizat la 23 septembrie, 2024 în cadrul activităților la Subprogramul 040105 „Managementul formării profesionale pentru cercetarea acțională în perspectiva inovării educației, coordonator Maia BOROZAN, dr. hab., prof. univ., Șefa Laboratorului de Cercetări și Inovații Pedagogice, UPSC, în parteneriat cu Liceul Tehnologic Beceni, directoare Carmen Bucur, Buzău, și Liceul Tehnologic „Sf. Mc. Sava” Berca, Buzău, România, directoare Laura Dumitrache. Evenimentul științific a avut loc în Liceul Sf. Mucenic Sava Berca, la care au participat 93 cadre didactice din învățământul primar, învățământul preșcolar și manageri din instituțiile de învățământ. Participanții seminarului științific au abordat subiecte privind provocările actuale lansate în politici cercetării și inovării educației derivate din paradigmele pedagogice promovate în plan național.

Scopul evenimentului științific: abordarea teoretico-practică a principalelor dimensiuni ale cercetării pedagogice acționale (CPA) și a exigențelor actuale privind formarea competenței de cercetare la elevi. Organizatorii din România, Olguța Sanda, profesor pentru învățământul primar, Liceul Tehnologic Sf. Mucenic Sava Berca și din Republica Moldova Maia Borozan,profesor universitar, Lilia ȚURCAN, dr., conf. univ. și Elena BÎRSAN, dr., conf. univ.,Universitatea Pedagogică de Stat „I. Creangă” din Chișinău,au asigurat buna desfășurare a evenimentului.

Participanții au prezentat comunicări la problematica complexă a CPA, au dezvoltat subiecte privind esența științifică a cercetării pedagogice acționale, principiile CPA, tipurile, etapele, nivelurile și mecanisme CPA abordând următoarele subiecte: Exigențe privind inovarea educației din perspectiva provocărilor actuale cercetării pedagogice. Experiența modelizării pedagogice și a  implementării inovațiilor în învățământul primar, Olguța Sanda, profesor pentru învățământul primar, Liceul Tehnologic Sf. Mucenic Sava Berca; Mecanisme ale implementării rezultatelor cercetării pedagogice acționale în procesul de învățământ, Maia Borozan, profesor universitar, Universitatea Pedagogică de Stat „I. Creangă” din Chișinău; Formarea competențelor de cercetare în școală în contextul exigențelor actuale ale curriculumului național, Carmen Bucur, director Liceul Tehnologic Beceni, Buzău; Personalitatea elevilor din învățământul primar – obiect de cercetare pedagogică, Laura Dumitrache, director Liceul Tehnologic „Sf. MC. Sava” Berca, Buzău; Experiența valorificării în practica educației a Strategiei pedagogice de dezvoltare a autoeficacității sociale a adolescenților pentru reducerea dependenței de spațiul virtual, Elena Gabriela Barbu, prof. înv. preșcolar, director G.P.P. cei 7 Pitici Buzău; Imperativitatea formării competenței investigative a elevilor de gimnaziu, Roxana Magdalena Mirea, director Școala Gimnazială Măgura, județul Buzău; Managementul instruirii prin cercetare în învățământul primar, Alina Gogonel, profesor pentru învățământul primar inspectoare învățământ primar ISJ Buzău, Cultura cercetării și inovării în învățământ – provocare actuală educației contemporane, Ana Coșeru, profesor pentru învățământul primar, inspectoare învățământ primar ISJ Buzău; Coordonate pedagogice de formare a competențelor de comunicare la studenți, Radu Gabriel ICHIM, doctorand ȘDȘE, Iași, România; Cercetarea pedagogică a succesului școlar, Elena TĂNĂSESCU, director, grad didactic I, Grădinița nr. 23, Sector 2, București, România; Studiul experimental al sensului existenței umane, Claudia Daniela ARGHIROIU,prof. înv. preșcolar, grad didactic I, Grădinița Nr. 23, Sector 2, București, România. În concluzie, apreciabil este faptul că participanții au conchis despre importanța implicării profesorilor și elevilor în activitatea de cercetare, inovarea procesului educațional fiind dovada consolidării culturii cercetării  și a inovării, necesară pentru avansarea în cariera profesională a cadrelor didactice.

Loading