Conferința Științifică Internațională „Învățământ superior: tradiții, valori, perspective”

Pe data de 27 septembrie 2024, în cadrul Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chișinău, a fost organizată Conferința Științifică Internațională „Învățământ superior: tradiții, valori, perspective” împreună cu Înaltul Comisariat al Națiunilor Unite pentru Refugiați, Communal Higher Educational Institution «Kherson Academy of Continuing Education» of Kherson Regional Council, Hryhorii Scovoroda University in Pereyaslav, T. H. Shevchenko National University “Chernihiv Colehium”, Chernihiv, Ukraine.

La deschiderea evenimentului, au participat cu un cuvânt de salut: Mary Ombaka (expert în educație, ICNUR), Aurelia Hanganu (Director ANCD), Daniela Tărsână (consultant principal, Directia Politici in Domeniul Învățământului General si Învățare pe tot parcursul vieții, MEC), Olha Khudenko (prorector pentru activități educaționale și metodologice, Instituția municipală de învățământ superior „Academia Kherson de Educație Continuă” Consiliul Regional Kherson, Ucraina).

În ședința plenară, au fost abordate subiecte actuale de: profesor universitar Constantin Cucoș (Pedagogia universitară. argumente, preocupări actuale, linii tematice); expert în educație Katie Lampe (Educația refugiaților: soluții la intersecția politicii și practicii); profesor universitar Yurii Shapran (Particularitățile formării profesionale a cadrelor didactice în științele naturii în contextul educației pentru dezvoltare durabilă); profesor universitar Olha Khudenko (Dezvoltarea profesională a cadrelor didactice în condiții de realitate militară: aspect regional); profesor universitar Adrian Ghicov (Cultura comunicării: de la gramatica vorbirii la discursul elocint).

Subiectele abordate în cadrul acestui eveniment au vizat diverse domenii: Științe ale Educației, Psihologie și Psohopedagogie Specială, Limbi și Literaturi, Științe Exacte și ale Naturii. Totodată, în cadrul Conferinței, pentru prima dată, a fost abordat subiectul Integrării refugiaților prin educație: contexte, provocări, soluții.

Loading