Rezultatele studiului de analiză pentru îmbunătățirea a 10 programe de studii din domeniul Științe ale Educației

Joi, 27 iunie 2024, doctor, conferențiar universitar, Emilia GOGU, Academia de Studii Economice din București, România, Consultant internațional în cadrul subproiectului „Consolidarea educației în cariera didactică pentru performanța profesională (EduPerformance)”, implementat de Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova și finanțat de Banca Mondială, a prezentat rezultatele studiului de analiză pentru îmbunătățirea a 10 programe de studii din domeniul Științe ale Educației realizate în cadrul UPSC.

În contextul studiului realizat au fost stabiliți și elaborați indicatori de evaluare, instrumente de colectare și prelucrare a datelor și au fost analizate și interpretate datele a 4 programe de studii superioare de licență (Geografie și limba engleză, Biologie și chimie, Chimie și biologie, Matematică și informatică) și 6 programe de studii de master (Biologie modernă și tehnologii în instruire, Chimie contemporană și tehnologii educaționale, Geografie și tehnologii educaționale, Fizica modernă și tehnologii formative, Tehnologii informaționale în instruire, Educația STEM și abordări didactice inovative) cu scop de a identifica lacunele și problemele de infrastructură și de sistem care încetinesc și scad din atractivitatea acestor programe de învățământ.

Studiul realizat conține Metodologia de aplicare a indicatorilor de evaluare a calității a 10 de programe de studii superioare și Raportul de analiză privind situația programelor de studii înaintate spre îmbunătățire.

În linii generale, în cadrul ședinței publice au fost prezentate:

  • cadrul general al domeniului Științe ale Educației în Republica Moldova;
  • analiza datelor privind numărul studenților și dinamica absolvirii programelor de studii vizate în perioada 2021-2024 și raportul de analiză despre evaluarea satisfacției studenților și absolvenților privind asigurarea calității în cadrul acestor programe de studii de licență și master;
  • analiza datelor privind personalul academic care asigură programele de studii vizate și evaluarea satisfacției cadrelor didactice;
  • analiza datelor despre evaluarea satisfacției angajatorilor privind asigurarea calității în învățământul superior, nivelul de pregătire profesională a absolvenților din domeniul Științe ale Educației;
  • indicatori privind evaluarea calității programelor de studii din domeniul Științe ale Educației care se referă la gradul de competitivitate, diversitate și dezvoltare al programelor de studii, raportul dintre numărul de studenți și cadrele didactice titulare, gradul de internaționalizare, materialele didactice utilizate pentru procesul de învățământ, infrastructură, modul de organizare a procesului educațional, rezultatele învățării, stagiile de practică, rata de absolvire și rata de angajare în câmpul muncii, continuitatea studiilor (masterat, doctorat), mecanismele de sistematizare și comparare a programelor de studii și altele.

Rezultatele obținute, constatările, indicatorii de evaluare și recomandările de îmbunătățire a calității a 10 programe de studii superioare obținute de expertul internațional Emilia Gogu au fost activ discutate în cadrul ședinței publice cu administrația universității, decanii facultăților Biologie și Chimie, Geografie, și Fizică, Matematică și Tehnologii Informaționale, șefii de catedre, coordonatorii programelor de învățământ și responsabilii privind asigurarea calității din cadrul facultăților.

Loading