Instruirile cadrelor didactice universitare privind aplicarea strategiilor interactive și inovative de învățare

În perioada februarie – martie 2024, la Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău, s-au desfășurat sesiunile de instruire a cadrelor didactice universitare privind aplicarea strategiilor interactive și inovative în procesul de predare-învățare-evaluare din domeniul Științe ale Educației. Activitățile de formare profesională s-a desfășurat în două etape eșalonate: 1) activități de formare în regim online, în clasa virtuală constituită (6, 13, 14 și 15 februarie 2024) și 2) activități de formare în regim față în față, în Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău (18, 19 și 20 martie 2024). 

Programul de formare profesională și sesiunile de instruire au fost realizate de doamna Mușata-Dacia BOCOȘ, Prof. univ. Dr. la Departamentul de Științe ale Educației, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, România.

Finalitatea programului de instruire o reprezintă sprijinirea dezvoltării profesionale a cadrelor didactice universitare, din perspectivă educațională, didactică și metodică, prin raportare la nevoile de formare identificate, la paradigmele educaționale moderne, precum și la dinamica educațională și la politicile educaționale actuale. La sesiunile de instruire, s-au înregistrat peste o sută de cadre didactice universitare, interesate de pedagogia universitară contemporană, în condițiile realizării unui învățământ universitar de tip strategic, modern și participativ. 

Tematicile abordate în activitățile educaționale au inclus: instruirea activă și interactivă, pedagogia activă și interactivă; instruirea (inter)activă în contextul teoriilor behavioriste, cognitiviste și constructiviste; relația conținuturi-cunoaștere funcțională-activizare; practici didactice activizante; predarea interactivă, învățarea interactivă, evaluarea interactivă; strategii pedagogice (inter)active și inovative și metodologii specifice; valori și atitudini ale cadrului didactic promotor al instruirii (inter)active.

Pe tot parcursul activităților de formare s-a obținut feedback cognitiv și afectiv de la colegi, prin implicarea lor efectivă în exprimarea liberă a ideilor, prin oferire de răspunsuri, prin întrebări, prin intervenții libere posibile în orice moment al activităților educaționale. 

Activitățile de instruire s-au realizat în cadrul subproiectului UPSC: „Asigurarea calității și relevanței formării profesionale a viitorilor pedagogi prin programe de studii inovative și conexe la piața muncii” (ACRVP), Proiectul Învățământul Superior din Moldova, implementat de Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova, finanțat de Banca Mondială.

Loading