„O predare mai bună, un viitor mai bun” – Încheierea unui proiect de succes pentru inovație în educație

Pe 14 noiembrie 2024, Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău a organizat activitatea de încheiere a proiectului internațional „O predare mai bună, un viitor mai bun” (BTBF). Realizat în parteneriat cu Universitatea Pedagogică din Zurich și susținut financiar de Fondul Comunitar al Cantonului Zurich, proiectul a promovat inovația în educație și a facilitat schimbul de bune practici între cadre didactice, studenți și mentori.

Activitatea, cu genericul „Ce înseamnă o predare bună?”,a avut drept scop analiza rezultatelor obținute și evaluarea impactului resurselor implementate. Coordonatoarele evenimentului (expertele proiectului) Angela Teleman, doctor în pedagogie, șefa Departamentului Educație Timpurie și Învățământ Primar în cadrul Centrului de Formare Continuă și Leadership, și Tatiana Dubineanschi, doctor în pedagogie, conferențiar universitar la Catedra Pedagogie în Învățământul Primar, au deschis sesiunea cu prezentarea obiectivelor și a rezultatelor proiectului.

În vederea asigurării unei dezbateri argumentate și a atingerii indicatorilor rezultativi, la activitate au fost invitați beneficiari ai proiectului, inclusiv Lazari Victoria, studentă în anul IV la Pedagogie în Învățământul Primar și Limba Engleză, și Dancă Mihaela, masterandă în anul II la Didactica Învățământului Primar, care au împărtășit experiențele lor privind integrarea metodelor moderne de predare în practică. Activitatea lor s-a axat pe utilizarea metodelor inovatoare, cum ar fi învățarea bazată pe joc și metoda proiectului, care au fost aplicate la discipline precum Matematica și Limba și literatura română.

Mentorul Elena Popescu, IP LT „Liviu Deleanu”, a evidențiat evoluția remarcabilă a elevilor în adaptarea și aplicarea instrumentarului metodologic. Aceștia au demonstrat abilitatea de a corela obiectivele lecțiilor cu metodele utilizate, de a adapta jocuri didactice pentru diferite etape ale lecției și de a personaliza predarea pentru a motiva elevii.

Agenda evenimentului a inclus o sesiune de discuții coordonată de cadrele didactice universitare, care au analizat teme selectate din manualele proiectului și le-au transpus în activități de formare. Totodată, mentorii și studenții au participat la o activitate de reflecție, dezbătând dificultățile întâlnite și soluțiile identificate în implementarea metodelor proiectului.

La finalul evenimentului, mulțumiri speciale au fost adresate doamnei Elena Țap, director al Centrului de Formare Continuă și Leadership, și doamnei Nina Garștea, decan al Facultății de Științe ale Educației, pentru sprijinul oferit în desfășurarea activităților.

Activitatea finală a proiectului BTBF a evidențiat impactul colaborării internaționale în educație, subliniind importanța unei predări bazate pe inovație, reflecție și adaptabilitate. Aceasta a reconfirmat angajamentul UPSC în pregătirea unor generații de profesori capabili să răspundă provocărilor actuale și viitoare din domeniul educațional.

Loading