Marți, 2 aprilie, 2024, Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău a desfășurat cu succes atelierul „Ce înseamnă o predare bună?”. Formarea a fost organizată în cadrul proiectului „O predare mai bună, un viitor mai bun” (BTBF), în baza acordului de cooperare cu Universitatea Pedagogică din Zurich, cu sprijinul financiar al Fondului Comunitar al Cantonului Zurich.
Evenimentul, ghidat de formatoarele Angela Teleman și Tatiana Dubineanschi, ambele doctori în pedagogie și conferențiari universitari, a reunit cadre didactice și specialiști de la Centrul de Formare Continuă și Leadership, Facultatea Științe ale Educație, Cateda Pedagogia Învățământului Primar și Catedra Pedagogie Preșcolară Educație Fizică și Dans ale UPSC, oferindu-le acestora oportunitatea de a explora și dezvolta abilități esențiale în predarea eficientă.
Atelierul a debutat cu etapa de imersie, unde formatoarele au prezentat scopul și obiectivele atelierului care rămân a fi axate pe informarea și formarea cadrelor științifico-didactice universitare pe dimensiunea asigurării unei predări bune. Accentul a fost pus pe: determinarea corelativă a caracteristicilor unei „predări mai bune” în activitatea didactică; diferențierea tipurilor, metodelor și formelor de învățare în contexte descriptive; abordarea situațională a tipurilor de învățare în practica didactică. De asemenea, au fost prezentate manualele inovative elaborate de Departamentul de Proiecte Internaționale în Educație din cadrul Universității Pedagogice din Zurich și adaptate la contextul Republicii Moldova.
În etapa aplicativă, discuțiile s-au concentrat pe detaliile specifice privind învățarea prin instruire directă, organizarea lecției, proiect, joc, abordându-se, de asemenea, tipurile de învățare și contextele situaționale. Participanții au avut ocazia să exploreze metode și tehnici de predare eficiente creând o hartă mentală după criteriile unei bune predări.
Etapa finală a fost un moment de consolidare și evaluare a cunoștințelor dobândite, cu activități de reflecție și prezentare a sarcinilor pentru etapele ulterioare ale activității. Participanții au identificat practici de instruire din categoria „Așa da /Așa nu”, care ar trebui evitate sau respectate cu orice preț în „predare bună”.
Rezultatul evenimentului a fost unul încurajator, reflectând angajamentul comun al universităților partenere pentru îmbunătățirea calității educației și dezvoltarea profesională a cadrelor didactice.
Pentru a afla mai multe informații despre proiect și viitoarele evenimente, puteți urmări actualizările pe site-ul oficial al Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chișinău.