Laboratorul național al profesorilor de limba și literatura română, la Sîngerei

De la UPSC, ședința recentă a Laboratorului național al profesorilor de limba și literatura română „Comunicare. Interpretare. Performanță didactică” a antrenat cadrele didactice din raionul Sîngerei într-o formare eminentă, consolidată pe temeiul științific și didactic al reconfigurării procesului de evaluare a competențelor.

Animatorul acestui laborator, formatorul național Adrian Ghicov, doctor habilitat, conferențiar universitar, șeful Catedrei de limba și literatura română a adus în prim plan epistemic specificul docimologic al competențelor lingvistice și literare. În activitățile de instruire, expertul a insistat pe ideea că școala postmodernă formează și evaluează competențele. Cele mai evidente se manifestă, valoric, prin comportamentul viabil al cititorului, vorbitorului și scriptorului. Aici, își consumă rolul major profesorul de limba și literatura română.

Consolidarea comunității profesorilor de limba și literatura română din raionul Sîngerei în spiritul implementării Curriculumului disciplinar pe dimensiunea calității lingvistice și literar-artistice în anul școlar 2023-2024 a fost una dintre intențiile organizatorilor: Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău; DIRECȚIA GENERALĂ EDUCAȚIE SÎNGEREI; BIBLIOTECA NAȚIONALĂ PENTRU COPII „ION CREANGĂ” DIN CHIȘINĂU; LICEUL TEORETIC „OLIMP” DIN ORAȘUL SÎNGEREI.

Dezvoltarea competenței cadrelor didactice de evaluare a achizițiilor lingvo-literare cu instrumentarul metodologic adecvat procesului educațional pentru limba și literatura română ca disciplină școlară și integrarea formabililor în contexte practice de aplicare a testelor scrise, probelor orale și lucrărilor practice pentru evaluarea cu randament a competențelor specifice disciplinei au post posibile grație expertului, a elevilor și a profesorilor de specialitate din LT OLIMP, partenerul UPSC – Catedra de limba și literatura română: cl. a 5-a „B” – Tema curriculară generică: „Jocul și joaca. Aventurile lecturii”, Bajereanu Elena, profesor de LLR, grad didactic II; cl. a 6-a „C” – Tema curriculară generică: „Înțelepciunea și fericirea”, Moroșanu Ludmila, profesor de LLR, grad didactic I; cl. a 7-a „A” – Tema curriculară generică: „Cartea, obiect cultural”, Cucoș Larisa, profesor de LLR , grad didactic superior; cl. a 9-a „A” – Tema curriculară generică: „Patria și Limba română”, Banaru Angela, profesor de LLR , grad didactic II.

Asimilarea modelului axiologic de valorizare, în postmodernitate, a experiențelor lingvistice, de lectură și de vorbire prin efectul didactic al inter/-transdisciplinarității filologice și pedagogice s-a produs de-o manieră convingătoare prin implicarea formativă a învățătoarei cu grad didactic superior Steluța Guțu și a minunaților ei discipoli, a colectivului pedagogic și, bineînșeles, a administrației liceului, condusă de către inegalabila manageră Ludmila Șișcanu.

Coparticiparea doamnei Claudia Balaban, Director Onorific al Bibliotecii Naționale pentru Copii „Ion Creangă”, a doamnei Claudia Partole, poetă, eseistă, prozatoare, a maestului Mihai Ciobanu, Artist al Poporului, Cavaler al Ordinului Republicii și a doamnei Valentina Ciobanu, expertă în știința și arta muzicală, profesoară cu grad didactic superior, în activitatea transdisciplinară BIBLIOTECA, LITERATURA ȘI MUZICA, ȘTIINȚE ȘI ARTE SURORI LA ȘCOALA VIEȚII a justificat plenar efectul creativității didactice în demersul educației lingvistice și literare prin devotament învățământului și culturii naționale, promovarea valorilor în postmodernitate și parteneriat eficient cu profesorii din raionul Sîngerei și cu elevii liceului Olimp.

Culegem de unde semănăm!

Loading