Centrul de Formare Continuă și Leadership al Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chișinău a desfășurat, în perioada 10 – 12 august 2023, seminarul metodologic pentru șefii și șefii adjuncți ai Organelor Locale de Specialitate în Domeniul Învățământului cu subiectul „Planificarea strategică a dezvoltării educației la nivel raional/municipal din perspectiva Strategiei „Educația 2030”.
Evenimentul a avut drept scop consolidarea capacității factorilor decizionali din cadrul OLSDÎ de a planifica dezvoltarea educației la nivel raional/municipal din perspectiva priorităților strategice naționale.
Fiind prezentă la deschiderea lucrărilor seminarului, Alexandra Barbăneagră, rectorul UPSC, a venit cu un mesaj de susținere și încurajare către cei care au misiunea de a ghida și monitoriza marea transformare a educației la nivel raional/municipal din perspectiva noilor priorități.
La seminar, formatoarea Viorica Andrițchi, dr. hab., prof. univ., director al CFCL, a abordat subiectele ce vizează: cadrul de referință pentru elaborarea programului de dezvoltare strategică a educaţiei la nivel raional/municipal; analiza cadrului problematic al sistemului educațional raional/municipal; structurarea şi prioritizarea problemelor sistemului educațional raional/municipal; viziunea strategică asupra dezvoltării educaţiei la nivel raional/municipal; orientări strategice, obiective generale și direcții prioritare de acțiune privind dezvoltarea educaţiei la nivel raional/municipal.
În același context, Tatiana Verdeș, dr., conf. univ., șefa departamentului Dezvoltare personală și Educația adulților din cadrul CFCL, a venit cu un set de recomandări privind planificarea anuală a implementării programului de dezvoltare strategică a educaţiei la nivel raional/municipal; strategia monitorizării, evaluării și raportării în contextul programului de dezvoltare strategică a educaţiei la nivel raional/municipal.
Participanții au apreciat înalt actualitatea, importanța și relevanța subiectului; pertinența recomandărilor oferite de către formatori; accesibilitatea limbajului, explicitărilor, competența formatorilor și interesul acestora pentru susținerea reprezentanților OLSDÎ în proiectarea dezvoltării strategice a educaţiei la nivel raional/municipal.
Totodată, participanții au solicitat noi întruniri tematice în vederea abordării metodologice a multitudinii de probleme ale sistemului educațional raional/municipal.