Standardul profesional universitar: necesitate, utilitate, creativitate

În perioada 21-22 februarie 2023, sediul Clasei Viitorului a Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chișinău a găzduit un eveniment științific și metodologic fără precedent: lansarea fazei a doua a proiectului universitar internațional REFLECT – „Învățarea de calitate prin intermediul sistemului de la egal-la-egal în Republica Moldova”.

Proiectul se desfășoară în contextul consorțiumului universitar a cinci instituții de învățământ superior din Republica Moldova (Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău, Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălți, Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Universitatea de Stat din Comrat, Universitatea de Stat din Moldova) cu asistența Universității Pedagogice din Zurich și a Agenției Elvețiene de Cooperare și Dezvoltare. 

Scopul proiectului rezidă în reconceptualizarea predării și învățării de calitate în spațiul învățământului universitar conectat la imperativul motivațional pentru rezultate performante, prin practica de dezvoltare  a competențelor profesionale.

În context formativ, echipele universitare au fost edificate pe subiectele proiectării-predării-învățării-evaluării axate pe personalitatea studentului și pe necesitatea formării sale profesionale relevante.

Cei prezenți au beneficiat de statutul epistemic și praxiologic al formatorilor internaționali: Rolf Gollob, Marin Dolinta, Corinna Borer, care au făcut uz de experiența avansată în arhitecturi curricuare pentru secolul al XXI-lea, ilustrând discursul formativ cu exemple concludente despre și pentru experiența de urmat a calității prin reziliență, individualizare, diferențiere, axiologizare și integrare creativă în posibile contexte profesionale a studenților – pedagogi.

Suportul de curs, constând în expresia a două ghiduri avizate și recomandate de către Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova, a facilitat transferul valoric al bunelor practici internaționale pentru aplicarea, ulterioară, la nivel național a respectivelor standarde.

Proiectul va dura patru ani și va antrena cadre universitare de referință în exercițiul asimilării și implementării discursului pedagogic eficient în contextul curricular al postmodernității.

Loading