Astăzi, 3 februarie 2023, a avut loc o nouă ședință de discuții publice privind proiectarea Planului de angajament de mediu și social, pe care și l-a asumat Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău în procesul de implementare a subproiectului instituțional: Asigurarea calității și relevanței formării profesionale a viitorilor pedagogi prin programe de studii inovative și conexe la piața muncii (ACRVP) în conformitate cu Acordul de subfinanțare:Nr. MD-MOED-6542-ASF-U-02 din 24 octombrie 2022. Ședința a reunit diferite categorii de beneficiari ai subproiectului: manageri instituționali (prorectori, decani, șefi de catedre), șefi ai claselor multifuncționale și ai centrelor instituționale, cadre didactice, reprezentanți ai studenților și ai angajatorilor.
În cadrul consultărilor publice au fost abordate aspectele de mediu și sociale legate de:
- Cadrul Managementului de Mediu și Social (CMMS);
- Procedura de gestionare a forței de muncă (PGFM);
- Planul de Implicare a părților interesate (PIPI);
- Planul de Management de Mediu și Social (PMMS).
Ședința a debutat cu prezentarea doamnei Lucia SAVA, manager de proiect, despre obiectivele și activitățile preconizate în cadrul subproiectului, precum și argumentele privind necesitatea respectării cadrului normativ de referință în domeniu, compatibilizarea actelor instituționale elaborate și a activităților planificate.
Consultările publice au fost continuate de către domnul Mihai MUSTEA, consultant de mediu și social în cadrul PÎSM, care a expus aspectele de mediu și sociale legate de CMMS, Standardele de mediu și sociale, Planul de Management de Mediu și Social, Procedura de gestionare a forței de muncă, posibilele riscuri de mediu și efecte sociale prezente în procesul de implementare a subproiectului, cât și măsurile care ar putea fi întreprinse de universitate pentru diminuarea acestora. Concomitent, s-a menționat despre părțile implicate în acest proces, a fost descris mecanismul de soluționare a reclamațiilor și de expunere a opiniilor privind orice problemă de mediu și socială, care poate apărea pe parcursul sau în timpul implementării subproiectului.
În final, după discuții, întrebări și răspunsuri, doamna Lucia SAVA, manager de subproiect, a prezentat pentru aprobare Planul de Management de Mediu și Social, elaborat de universitate în vederea implementării subproiectului instituțional, și a venit cu propunerea, ca documentele discutate în ședință de consultări publice, să fie plasate pe pagina oficială a subproiectului pentru a se asigura transparența informațională și accesul publicului larg la activitățile realizate.