Abilitare curriculară marca UPSC

La invitația Direcției Educație și a LT „Andrei Straistă”, profesorii de limba și literatura română din raionul Anenii Noi au beneficiat de abilitare curriculară eficientă, atractivă și creativă, realizată de către expertul național în domeniu Ghicov Adrian, doctor habilitat, profesor universitar, șeful Catedrei de limba și literatura română.

Atelierul a avut în prim-plan dezbaterea modalităților de centrare a strategiilor lingvistice și literar-artistice pe dezvoltarea abilităților elevilor de gimnaziu și liceu și pe dobândirea autonomiei în învățarea limbii și literaturii române. Activitățile au vizat, de asemenea, optimizarea nivelului de performanță a elevilor în dobândirea de achiziții lingvistice și literare, acceptarea și susținerea necondiționată a acestora prin aplicarea Modelului well-being.

În vizorul formativ, a fost și competența fundamentală de autoobservare obiectivă a cadrului didactic, cea de coaching filologic și pedagogic, la care se poate ajunge prin prisma maturității didactice afirmate.

Strategiile inter-/transdisciplinare abordate măiestrit de către domnul Ghicov Adrian au permis cadrelor didactice de specialitate să asimileze modele educaționale integratoare ale Limbii și literaturii române ca disciplină școlară în gimnaziu și liceu. Linia formativă centrală a constituit-o abordarea competenței de lectură, conectată cu cea de verbalizare a impresiilor cititorului prin componentele paradigmei dezvoltării personale, comunicativ-utilitare, literar-gramaticale și atitudinal-emoționale. Cadrelor didactice li s-a demonstrat, pe cale empirică, aplicarea câtorva căi epistemice și didactice de acces la textul literar-artistic prin care rolul cititorului în postmodernitate devine unul fundamental în participarea sa la viața polisemică a operei literare.

Abordările pedagogice pentru dezvoltarea competenței de implementare a Curriculumului, ediția 2019, au motivat profesorii de limba și literatura română în realizarea de perspectivă a interpretărilor creative pentru implementarea cognitivă și modelatoare a documentului normativ, aceștia exprimându-și satisfacția formării profesionale, recunoștința în raport cu prestația expertului și dorința de permanentizare a atelierelor similare, de real interes pentru cadrele didactice de specialitate.

Loading