Urmând strategia acțională a Campaniei Naționale, elevii, profesorii și părinții acestui prestigios liceu au manifestat o excelentă cultură a comunicării pedagogice în raport cu actualii studenți, viitorii profesori de limba și literatura română.
Motivația științifică și metodologică a fost la ea acasă prin discursul educațional de excepție, realizat de către profesori deosebiți și de elevi minunați. Aceștia au construit o veritabilă platformă a inter-/ transdisciplinarității pedagogice, ilustrând studenților ghidarea activităților de învățare, la clasă, a elevilor, capacitatea lor de esențializate a domeniilor studiate, dezvoltarea intelectuală a acestora prin sarcini de lucru provocatoare, încurajarea interacțiunii sociale a elevilor și orientarea lor axiologică spre performanță.
Lecțiile de limba și literatura română au pus studenții să rezoneze profesional cu măiestria didactică de integrare a valorilor naționale î educația lingvistică și literar-artistică la clasa a II-a, elucidată de către fabuloasa învățătoare Guțu Steluța; cu strategia hărții mentale, aplicată creativ și ghidată sugestiv pe țesătura textului literar, în clasa a VIII-a, de către inspirata profesoară Cucoș Larisa; cu utilitatea Atelierului de lectură și scriere în clasa a V-a, ordonat didactic și realizat ilustrativ de către profesoara Golban Veronica; cu intersecțiile axiologice pluridisciplinare română-istorie, în clasa a IX -a, realizate convingător și consistent de către actualii masteranzi ai Facultății de Filologie și Istorie, Catedra de limba și literatura română, la Programul „Inter-/ transdisciplinaritate și strategii didactice”, profesorii Moroșanu Ludmila și Crihan Igor; cu activitatea intelectuală de înaltă complexitate transdisciplinară „Apa, prioritate a vieții”, susținută excelent cu elevii din clasa a XII-a, de către eminentele cadre didactice, membre ale echipei de proiect Cucoș Larisa (limba și literatura română), Victoria Tabarcea (biologia), Constantin Matveev (geografia), Lilia Spânu (psihologia), Maxim Guzun (religia), Maria Pîntea (chimia).
Creșterea imaginii de sine a elevilor a fost edificată studenților prin terapia muzicii și a dansului popular de către pedagogul ilustru Chiriac Adrian, care, împreună cu ansamblul de dansuri populare „Andrieș”, a susținut un regal al valorilor folclorice, integrate educației pentru cultură și spirit românesc în postmodernitate.
Doamna Șișcanu Ludmila, manager iscusit și pedagog de performanță, laolaltă cu întreaga echipă administrativă a liceului – Melinte Larisa, Dobrojan Larisa, Stamatin Victoria, Golban Victoria – au justificat o dată în plus că pedagogia nu se face de ochii lumii, iar pedagogul de azi e model profesional și uman pentru cel de mâine. Împreună cu acesta, crește speranța că profesionalizarea judicioasă și creativă a studenților asigură sistemului educațional stabilitate, iar copiilor – fericire. A subscris acestui de mare impact deziderat și domnul Curciuc Mihai, șeful adjunct al Direcției Educație Sîngerei, demonstrând reală adeziune la campania noastră.
Echipa de studenți a fost însoțită de către șeful Catedrei de limba și literatura română, doctorul habilitat Ghicov Adrian și conferențiarul universitar Zgardan Aliona, care au exprimat convingerea că formarea abilităților de rezolvare a problemelor pedagogice, gestionarea eficientă a temerilor și emoțiilor pedagogilor în devenire, dezvoltarea creativității și responsabilității pot fi învățate mai eficient pe calea practică a didacticii pașilor mărunți.
Mulțumim tuturor pentru implicare și ne afirmăm determinarea de a continua!