Program modular de formare pentru cadrele științifico-didactice și de conducere din cadrul UPSC

Centrul Formare Continuă și Leadership al Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chișinău, în colaborare cu Secția de Relații Internaționale și Managementul Proiectelor și Facultatea de Geografie, a organizat în perioada 29.11.2022 – 02.12.2022, în incinta Centrului Național de Inovații Digitale în Educație „Clasa Viitorului”, un program modular de formare continuă pentru cadrele științifico-didactice și de conducere din cadrul UPSC cu subiectul: „Abilități de management în cercetare și integritatea cercetării”, având în calitate de formator pe dna Olga Leuner, Ph.D., de la Universitatea Cehă de Științe ale Vieții din Praga. Programul s-a desfășurat în contextul realizării proiectului „Suport pentru inovare în predare, dezvoltarea cercetării și cooperare între universitățile UASM și UST (Republica Moldova)”, coordonat de dna Dr. Ing. Tatiana Alexiou Ivanova,  și implementat în colaborare cu Universitatea Cehă de Științe ale Vieții din Praga și finanțat de Ministerul Afacerilor Externe al Republicii Cehe.

Sesiunile de formare s-au desfășurat atât cu prezență fizică, cât și online. În cadrul sesiunilor cu prezență, care au avut loc la 29 și 30 noiembrie, participanții au explorat diverse aspecte inerente procesului de cercetare și diseminare a rezultatelor științifice. Din perspectiva corectitudinii și obiectivității științifice, au fost definite și analizate standardele de etică și integritate academică, tipurile de plagiat și fabricare a rezultatelor științifice precum și instrumentele de analiză scientometrică.

Sesiunile online, desfășurate la 1 și 2 decembrie, 2022, au vizat familiarizarea participanților cu modalitățile de elaborare și prezentare a posterelor și articolelor în cadrul manifestărilor științifice.

Utilitatea și valoarea informativă și formativă a cursului prezentat de către doamna  Olga Leuner sunt incontestabile și de importanță aparte în promovarea eticii și culturii cercetării științifice.

Loading