În perioada 5 – 6 noiembrie 2025 Larisa Sadovei, dr., conf. univ., directorul Școlii Doctorale Științe ale Educației, și Cristina Mihai, asistent universitar, doctorandă, au participat la Conferința internațională Interconnected Learning and Teaching. Foreign Languages in an AI-Shaped World (ILT 2025), organizată de Asociația ILT de Limbi Străine din Iași, în colaborare cu Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Universitatea de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa”, Universitatea de Științele Vieții „Ion Ionescu de la Brad”, Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” și Universitatea Națională de Arte „George Enescu” din Iași.
În sesiunea de comunicări „Teacher Professional Development In Higher Education”, moderată de dr. hab., conf. univ., Ludmila Bejenaru, au fost prezentate rezultate înregistrate în cadrul proiectului „Managementul dezvoltării culturii organizaționale în învățământul superior” (25.80012.0807.64SE) de către membrii proiectului din cadrul Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă din Chișinău” de Maia Borozan, dr. hab., prof. univ. și Lilia Țurcan, dr., conf. univ.: „Studiul dificultăților în managementul dezvoltării culturii organizaționale universitare”; Larisa Sadovei și Cristina Mihai „Provocări ale dezvoltării culturii organizaționale universitare: o analiză pe baza datelor de interviu”. În această sesiune și-au prezentat rezultatele proiectului de cercetare și inovare din cadrul Universității „Alecu Russo” din Bălți „Studierea factorilor determinanți ai evaluării formative la debutul carierei didactice” (25.800.12.0807.19TC): Tatiana Panco „Rolul mentoratului de inserție profesională în dezvoltarea competenței de evaluare formativă la debutul carierei didactice” și Dorina PUTINĂ „Competența de evaluare formativă a cadrului didactic – indicator în asigurarea calității procesului instructiv-educativ”.
Sesiunea „Dimensions of Student Development” a fost moderată de Larisa SADOVEI, dr., conf. univ. la catedra Științe ale Educație și Management din cadrul UPSC, comunicările având ca subiecte rezultatele cercetărilor realizate în cadrul proiectului „Prevenirea agresivităţii în mediul şcolar prin educaţia pentru toleranţă a elevilor” (25.80012.0807.20TC) de către Lilia ȚURCAN și Cristina MIHAI „Theoretical Perspectives on Student Aggression in Schools”, ”Risk Factors for the Development of Student Aggression in Schools” și a proiectului „Valorificarea blogului ca instrument de comunicare on-line pentru educația axiologică a adolescenților în perspectiva formării stilului existențial și dezvoltării durabile” (cifrul 24.80012.0807.15SE) de către Aurelia BEȚIVU și Tatiana ȘOVA „Rolul mass-media în modelarea identității și percepțiilor sociale ale tinerilor” ( Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălți).
Participarea reprezentanților universităților din Republica Moldova la Conferința internațională Interconnected Learning and Teaching (ILT 2025) a evidențiat dinamismul cercetării academice regionale și angajamentul comun pentru inovare în educație. Comunicările prezentate au consolidat vizibilitatea proiectelor naționale privind cultura organizațională universitară, evaluarea formativă și dezvoltarea competențelor elevilor, contribuind la schimbul internațional de bune practici și la afirmarea excelenței în cercetarea educațională.



![]()
