Skip to content

Analiza conceptului de formare a profesorilor pentru dezvoltarea durabilă în Republica Moldova (2027-2035)

În data de 15 decembrie 2025, la Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”, în cadrul proiectului Transformarea educației profesorilor pentru tranziția verde și digitală în Armenia și Moldova (T4GREEN), a fost organizată o întâlnire de lucru dedicată analizei conceptului de formare a profesorilor pentru dezvoltarea durabilă în Republica Moldova (2027-2035), reunind cadre didactice din sistemul preuniversitar și universitar. Conceptul urmărește alinierea formării profesorilor la prioritățile naționale și globale, inclusiv la obiectivele de dezvoltare durabilă, prin modernizarea curriculumului, promovarea învățării pe tot parcursul vieții, asigurarea echității și calității în educație, reducerea disparităților regionale și consolidarea leadershipului educațional, astfel încât fiecare profesor să fie pregătit să răspundă provocărilor societății contemporane și să contribuie activ la dezvoltarea unei societăți durabile, incluzive și reziliente până în anul 2030.

Evenimentul a constituit un cadru de dialog profesional în care 25 de participanți au discutat particularitățile și componentele conceptului, analizând modul în care acesta poate fi aplicat în formarea inițială și continuă a cadrelor didactice. Discuțiile au vizat integrarea principiilor sustenabilității în programele de formare, utilizarea strategiilor pedagogice inovatoare și corelarea educației verzi cu dimensiunea digitală a procesului educațional.

În urma dezbaterilor, participanții au formulat propuneri, sugestii și recomandări relevante pentru consolidarea conceptului de formare a profesorilor, orientate spre dezvoltarea competențelor verzi și digitale, a gândirii critice și a responsabilității față de mediu. Contribuțiile rezultate vor sprijini perfecționarea cadrului conceptual și metodologic promovat în cadrul proiectului T4GREEN.

Loading