
În perioada 15 și 16 octombrie 2025, la UPSC, au fost desfășurate o serie de ateliere dedicate tinerilor care au dorit să-și perfecționeze abilitățile digitale de exprimare creativă într-un mediu sigur, incluziv și participativ. Evenimentul a reunit 25 de participanți, inclusiv refugiați, apatrizi și studenți, care s-au implicat activ în sesiuni interactive și practice. Activitățile se înscriu în proiectul „Împuternicirea tinerilor refugiați și apatrizi prin dialog, cultură și prietenie”, derulat cu sprijinul Programului de Granturi SVMAC, UNHCR Moldova și CDA.
Obiectivele principale ale atelierelor au vizat:
- Dezvoltarea competențelor digitale de bază: Tinerii au învățat să utilizeze eficient Microsoft Word, să creeze materiale vizuale în Canva, să redacteze CV-uri profesionale, să gestioneze corespondența prin e-mail și să aplice principii de siguranță online.
- Explorarea tehnicilor de storytelling: Sesiunile au inclus exerciții de exprimare prin scriere creativă, povestire prin fotografie și crearea de conținut video.
Atelierele au fost facilitate de studenți voluntari, Gabriela Golban și Pînzari Carmen, alături de expertul invitat Roman Cecan, șeful Direcții de Tehnologii Informaționale a UPSC. Abordarea participativă a pus accent pe colaborare, învățarea activă și exprimarea liberă.
Rezultatele cheie ale inițiativei includ:
- Crearea unui spațiu sigur și incluziv unde tinerii s-au putut exprima și au fost ascultați, indiferent de statutul lor social.
- Dezvoltarea de competențe digitale esențiale, cruciale pentru o mai bună integrare în mediul educațional și profesional.
- Încurajarea exprimării identitare prin mijloace artistice precum scrierea, fotografia și video-ul.
- Oferirea unui cadru de sprijin psiho-social, contribuind la promovarea stării de bine și a încrederii în sine a participanților.
Organizatorii, dar și participanții, consideră că astfel de inițiative sunt esențiale pentru a dota tinerii cu instrumentele necesare pentru a naviga în societatea digitală modernă și pentru a-și face vocile auzite.





