În perioada 15 august – 20 septembrie 2025, la Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău, în cadrul Proiectului 101128762 — T4GREEN — ERASMUS-EDU-2023-CBHE (Transforming Teacher Education for Green and Digital Transition in Armenia and Moldova), au fost organizate o serie de training-uri destinate cadrelor didactice și formatorilor din cadrul facultăților de Limbi și Literaturi Străine, Psihologie și Psihologie Specială, Științe ale Educației, Geografie.
Aceste activități formative au fost susținute de un colectiv de cadre universitare –dr., conf. univ. Tatiana Chiriac, dr., conf. univ. Tatiana Lascu, dr., conf. univ. Angela Teleman, dr., conf. univ. Oxana Golubovschi, dr., conf. univ. Elena Sochircă, dr., conf. univ. TatianaVasian – și au vizat consolidarea dimensiunii academice și metodologice a programelor de studii prin integrarea principiilor educației verzi și digitale.
În cadrul sesiunilor au fost abordate teme de înaltă relevanță pentru actualizarea curriculară, printre care:
- reconfigurarea conținuturilor universitare prin introducerea elementelor de educație verde și digitală;
- metodologii inovatoare de predare și învățare, aplicabile la programa de Master Limba engleză și educație multiculturală, la programul de Licență Psihologia Specială, precum și în cadrul programului de formare continuă a profesorilor – Abordarea integrată a conținuturilor de învățare pe modelul STEAM;
- abordări interdisciplinare în proiectarea și implementarea unităților de învățare, menite să răspundă cerințelor noii paradigme educaționale.
Demersurile inițiate au contribuit la dezvoltarea competențelor profesionale ale cadrelor universitare, la elaborarea unor instrumente pedagogice inovative și la fundamentarea unor practici educaționale care vor fi pilotate în cadrul programelor de studii vizate. Totodată, training-urile au constituit o platformă de dialog academic și de schimb de bune practici, stimulând reflecția critică asupra rolului formării profesorilor în procesul de tranziție verde și digitală.
Prin aceste inițiative, Proiectul T4GREEN reafirmă necesitatea și actualitatea unei viziuni curriculare sustenabile și inovative, capabile să pregătească viitorii specialiști din domeniul educației pentru provocările societății contemporane și să încurajeze asumarea responsabilității de a construi un viitor mai verde, mai incluziv și profund ancorat în dimensiunea digitală.





