„Rolul profesorului în asigurarea securității psihologice a copilului” – abordări conceptuale

„Rolul profesorului în asigurarea securității psihologice a copilului” este genericul mesei rotunde desfășurate în data de 4 aprilie 2022, în format online, având ca scop formarea atitudinii, abilităților și cunoștințelor privind securitatea psihologică a copiilor.

Evenimentul a fost adresat studenților, masteranzilor, doctoranzilor, specialiștilor din domeniu și tuturor celor interesați de  rolul profesorului în asigurarea securității socio-psihologice a copilului. Masa rotundă a fost organizată de către Cristina POPESCU, cercetător științific din cadrul proiectului în colaborare cu Centrul Psiho Socio Pedagogic. Activitatea se înscrie în proiectul: „Aspecte psihosociale ale securității psihologice și manifestările ei în plan social la copii”, director de proiect, conf. univ, dr. Sergiu SANDULEAC.

La eveniment au fost prezenți 100 de participanți: studenți UPSC și ai Universității Americane din Moldova, masteranzi, doctoranzi, profesori și psihologi din instituțiile de învățământ preuniversitar din țară. Experții invitați la acest eveniment au fost: Dna Lilia MAXIMENCO director interimar al Centrului Psiho Socio Pedagogic și Dna Svetlana GOREA, dr. în științe pedagogice, psiholog.

În cadrul mesei rotunde au fost înaintate următoarele obiective: diferențierea noțiunii de securitatea psihologică, violență, stres, factorii de risc și de protecție; identificarea consecințelor și a soluțiilor optime și conștientizarea rolului specialiștilor în formarea securității psihologice.

Subiecte abordate în discuție au fost:

  • Securitatea psihologică a copiilor în medul școlar: factorii de risc și de protecție
  • Stresul și școala ca factor de  influență asupra securității psihologice a copiilor
  • Rolul profesorilor și specialiștilor în formarea securității psihologice
  • Problema copiilor refugiați, cât și incluziunea și adaptarea acestora în școlile din R. Moldova
  • Problema cadrului legal ce ține de asigurarea securității copilului în școală și absența anumitor mecanisme de lucru ale acestor legi.

Loading